Publikacje dr inż. Bernard Fryśkowski
dr inż. Bernard Fryśkowski Wybrane zagadnienia ochrony przeciwporażeniowej w badaniach i diagnostyce samochodowych układów zapłonowych (część 3)
W poprzedniej części artykułu przedstawiono przykłady zdarzeń, których skutkiem mogło być porażenie prądem elektrycznym podczas prowadzenia prac serwisowych w bliskim sąsiedztwie układu zapłonowego działającego...
W poprzedniej części artykułu przedstawiono przykłady zdarzeń, których skutkiem mogło być porażenie prądem elektrycznym podczas prowadzenia prac serwisowych w bliskim sąsiedztwie układu zapłonowego działającego pod obciążeniem (świece zapłonowe). W trzeciej, ostatniej części cyklu poruszony zostanie problem zagrożenia porażeniem ze strony nieobciążonego układu zapłonowego. Przedstawione zostaną ponadto sposoby ochrony i reguły pozwalające poprawić bezpieczeństwo pracowników dokonujących napraw pojazdów.
dr inż. Bernard Fryśkowski Zagadnienia ochrony przeciwporażeniowej w badaniach i diagnostyce samochodowych układów zapłonowych (część 2.)
W obiegowej opinii mniej doświadczonych użytkowników pojazdów instalacja elektryczna samochodów wyposażonych w silnik spalinowy zasilany benzyną nie może stanowić źródła zagrożenia porażeniem elektrycznym...
W obiegowej opinii mniej doświadczonych użytkowników pojazdów instalacja elektryczna samochodów wyposażonych w silnik spalinowy zasilany benzyną nie może stanowić źródła zagrożenia porażeniem elektrycznym ze względu na niską wartość znamionową stałego napięcia źródła zasilania wynoszącą 12 V.
dr inż. Bernard Fryśkowski Wybrane zagadnienia ochrony przeciwporażeniowej w badaniach i diagnostyce samochodowych układów zapłonowych (część 1)
Podstawowe znaczenie z punktu widzenia działania układów zapłonowych współczesnych pojazdów wyposażonych w silniki o zapłonie iskrowym ma zjawisko kontrolowanego zapłonu za pośrednictwem wyładowania elektrycznego....
Podstawowe znaczenie z punktu widzenia działania układów zapłonowych współczesnych pojazdów wyposażonych w silniki o zapłonie iskrowym ma zjawisko kontrolowanego zapłonu za pośrednictwem wyładowania elektrycznego. Zjawisko to, zaobserwowane w XVIII wieku przez Alessandro Voltę, wykorzystywane jest obecnie w silnikach spalinowych zasilanych benzyną i paliwem gazowym (LPG, CNG). Wśród szeregu dokonań w zakresie zastosowania energii elektrycznej na potrzeby zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej należy...