Publikacje dr hab. inż. Jerzy Szymański. prof. UTH Rad.
dr inż. Marta Żurek-Mortka, dr hab. inż. Jerzy Szymański. prof. UTH Rad. Zasilacze napięcia gwarantowanego: harmoniczne prądu i separacja galwaniczna
Rozpowszechnione stosowanie półprzewodnikowych przekształtników dostarczających energię elektryczną do maszyn roboczych wymusza nowe podejście do rozwiązań przemysłowych systemów zasilania. Sieci przemysłowe...
Rozpowszechnione stosowanie półprzewodnikowych przekształtników dostarczających energię elektryczną do maszyn roboczych wymusza nowe podejście do rozwiązań przemysłowych systemów zasilania. Sieci przemysłowe to obecnie sieci AC i DC. Sieci DC to głównie mikrosieci poprawiające jakość energii w podstawowej sieci napięcia przemiennego (zwykle trójfazowego) oraz podtrzymujące zasilanie w stanach awaryjnych, gdyż są one zwykle podłączone do elektrochemicznych zasobników energii lub źródeł czystej energii...
dr inż. Karol Kuczyński, dr hab. inż. Jerzy Szymański. prof. UTH Rad. Energooszczędne układy napędowe
Napędy elektryczne odpowiadają za około 70% całkowitego zużycia energii elektrycznej w przemyśle. Powoduje to, że układy napędowe dają duże możliwości zwiększenia efektywności energetycznej, co ma największy...
Napędy elektryczne odpowiadają za około 70% całkowitego zużycia energii elektrycznej w przemyśle. Powoduje to, że układy napędowe dają duże możliwości zwiększenia efektywności energetycznej, co ma największy wpływ na obniżenie kosztów zużywanej energii elektrycznej, jak i pośrednio redukcji emisji CO2 [1].
dr inż. Marta Żurek-Mortka, dr hab. inż. Jerzy Szymański. prof. UTH Rad. Współpraca stacji ładowania pojazdów elektrycznych z magazynem energii i instalacją fotowoltaiczną
Dostępność infrastruktury do ładowania baterii pojazdów elektrycznych (EV) jest jednym z kluczowych czynników pozwalających rozwiązać obawy związane z zasięgiem, a zatem jest niezbędna do ułatwienia krótko-...
Dostępność infrastruktury do ładowania baterii pojazdów elektrycznych (EV) jest jednym z kluczowych czynników pozwalających rozwiązać obawy związane z zasięgiem, a zatem jest niezbędna do ułatwienia krótko- i długoterminowej absorpcji pojazdów elektrycznych oraz zrównoważonego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Szacuje się, że do końca 2019 r. na całym świecie zainstalowano 870 000 publicznych i 4 miliony prywatnych ładowarek, obsługujących 8,1 miliona używanych pojazdów elektrycznych [1]. Na podstawie...
dr hab. inż. Dionizy Saniawa. prof. UTH Rad., dr hab. inż. Jerzy Szymański. prof. UTH Rad. Na co zwrócić uwagę, przyłączając napędowy przemiennik częstotliwości do instalacji zasilającej?
Przemienniki częstotliwości są układami energoelektronicznym, które umożliwiają płynną regulację prędkości silników prądu przemiennego przez zmianę częstotliwości napięcia zasilania. Od powstania pierwszych...
Przemienniki częstotliwości są układami energoelektronicznym, które umożliwiają płynną regulację prędkości silników prądu przemiennego przez zmianę częstotliwości napięcia zasilania. Od powstania pierwszych przemienników częstotliwości z falownikami napięciowymi zbudowanymi na tyrystorach i analogowymi układami sterowania do dzisiejszych falowników zbudowanych na tranzystorach IGBT i sterowanych mikroprocesorami sygnałowymi zaszło wiele zmian konstrukcyjnych, ale podstawowe zasady działania pozostały...