elektro.info

Zaawansowane wyszukiwanie

Redakcja Nowe rekordy polskiej fotowoltaiki

Nowe rekordy polskiej fotowoltaiki Nowe rekordy polskiej fotowoltaiki

Pomimo że najlepsze warunki dla fotowoltaiki powinny być za kilka tygodni, to polskie instalacje już teraz rozpoczęły bić rekordy produkcji mocy. To bardzo dobra wiadomość dla krajowego systemu elektroenergetycznego.

Pomimo że najlepsze warunki dla fotowoltaiki powinny być za kilka tygodni, to polskie instalacje już teraz rozpoczęły bić rekordy produkcji mocy. To bardzo dobra wiadomość dla krajowego systemu elektroenergetycznego.

Nowe przekaźniki programowalne serii LRK »

Nowe przekaźniki programowalne serii LRK » Nowe przekaźniki programowalne serii LRK »

Poznaj najbardziej wszechstronne dostępne na rynku oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym »

Poznaj najbardziej wszechstronne dostępne na rynku oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym » Poznaj najbardziej wszechstronne dostępne na rynku oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym »

Czy infrastruktura ładowania nadąży za coraz większą liczbą aut elektrycznych?

Redakcja | 2023-01-05
Czy infrastruktura ładowania nadąży za coraz większą liczbą aut elektrycznych?, fot. Orlen.pl

Czy infrastruktura ładowania nadąży za coraz większą liczbą aut elektrycznych?, fot. Orlen.pl

Unijne rozporządzenie w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) zakłada wzrost łącznej mocy stacji ładowania wraz z każdym nowo zarejestrowanym samochodem elektrycznym, szybkie ładowarki dostępne co 60 km w sieci TEN-T, transparentność cen i obowiązkowe terminale płatnicze. Jak to się przełoży na rozwój rynku elektromobilności w Polsce?

Zobacz także

Redakcja Zalety aplikacji dla kierowców aut elektrycznych

Zalety aplikacji dla kierowców aut elektrycznych Zalety aplikacji dla kierowców aut elektrycznych

Podczas jazdy samochodem elektrycznym i w czasie jego ładowania coraz częściej korzystamy z różnych aplikacji. Niemal każdy z czołowych producentów aut oferuje swoją apkę, dzięki której można sprawdzić...

Podczas jazdy samochodem elektrycznym i w czasie jego ładowania coraz częściej korzystamy z różnych aplikacji. Niemal każdy z czołowych producentów aut oferuje swoją apkę, dzięki której można sprawdzić stan samochodu czy dostępność ładowarek na trasie. Ale to tylko podstawowe funkcje, a jest ich znacznie więcej. Co oferują i czym wyróżniają się poszczególne aplikacje?

Redakcja news Orlen z dużą unijną dotacją na rozwój infrastruktury wodorowej

Orlen z dużą unijną dotacją na rozwój infrastruktury wodorowej Orlen z dużą unijną dotacją na rozwój infrastruktury wodorowej

Realizowany przez Orlen projekt „Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland” otrzymał bezzwrotne dofinansowanie w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy m.in. budowy 16 ogólnodostępnych stacji...

Realizowany przez Orlen projekt „Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland” otrzymał bezzwrotne dofinansowanie w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy m.in. budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru.

Redakcja news EVB Partner Days 2024 – wyjątkowe wydarzenie poświęcone elektromobilności

EVB Partner Days 2024 – wyjątkowe wydarzenie poświęcone elektromobilności EVB Partner Days 2024 – wyjątkowe wydarzenie poświęcone elektromobilności

EVB Partner Days to nie konferencja, a prestiżowe wydarzenie skierowane do firm i branż związanych z elektromobilnością. W dniach 3-5 czerwca 2024 r. w Szczawnicy spotkają się liderzy zainteresowani rozwojem...

EVB Partner Days to nie konferencja, a prestiżowe wydarzenie skierowane do firm i branż związanych z elektromobilnością. W dniach 3-5 czerwca 2024 r. w Szczawnicy spotkają się liderzy zainteresowani rozwojem zrównoważonego transportu.

Wdrożenie AFIR to jeden z postulatów przedstawionych w lipcu 2021 r. w ramach pakietu „Fit for 55”. Komisja Europejska zaproponowała uchylenie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (Alternative Fuels Infrastructure Directive – AFID) i zastąpienie jej rozporządzeniem o analogicznym tytule (Regulation of the European Parliment and of the Council on the deployment of alternative fuels infrastructure – AFIR). Obecnie proces legislacyjny związany z AFIR znajduje się już na ostatniej prostej. Po głosowaniu w Parlamencie Europejskim, które odbyło się w października 2022 r., projekt rozporządzenia stał się przedmiotem negocjacji trójstronnych pomiędzy PE, Komisją Europejską i Radą Unii Europejskiej.

– W zależności od przebiegu negocjacji, proces powinien zostać sfinalizowany w I lub II kwartale roku 2023. Ostateczna wersja dokumentu zostanie ustalona po zakończeniu trilogu pomiędzy instytucjami unijnymi. W konsekwencji cele wyrażone w przygotowywanym rozporządzeniu staną się wiążące dla wszystkich państw członkowskich, bez potrzeby ich implementacji do prawa krajowego – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Ambitne założenia zawarte w AFIR

Jednym z najważniejszych założeń AFIR z perspektywy państw członkowskich jest obowiązek wzrostu mocy w sieci ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w zależności od liczby nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych. Oznacza to w praktyce, że państwa członkowskie wraz z rozwojem zelektryfikowanej floty będą musiały równolegle uruchamiać nowe ładowarki. Jednocześnie poziom wzrostu mocy ma być uzależniony od udziału samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) i hybryd typu plug-in (PHEV) w parku samochodów osobowych i dostawczych. Na podstawie propozycji Parlamentu Europejskiego poszczególne wartości graniczne miałyby zostać wyznaczone w sposób przedstawiony w poniższych tabelach.

tabela afir

Udział BEV i PHEV w parku samochodów, fot. PSPA

Postulaty Parlamentu Europejskiego zostały tym samym znacznie rozbudowane względem pierwotnej propozycji Komisji Europejskiej, która zakładała, że na każdy zarejestrowany BEV powinno przypadać 1 kW mocy w sieci infrastruktury ogólnodostępnej, a na każdy zarejestrowany PHEV – 0,66 kW. Dodatkowo Parlament Europejski zaproponował, aby każde państwo członkowskie zapewniło wprowadzenie na poziomie krajowym infrastruktury ładowania o minimalnych poziomach docelowych mocy wyjściowej wystarczającej dla 3% całej przewidywanej floty pojazdów lekkich do 31 grudnia 2027 r. oraz 5% do 31 grudnia 2030 r.

Wymogi AFIR nie dotyczą tylko konieczności zapewnienia minimalnej mocy zainstalowanych ładowarek, ale też rozmieszczenia ich w określonych odległościach. Parlament Europejski proponuje, żeby wzdłuż sieci bazowej i sieci kompleksowej TEN-T ogólnodostępne strefy ładowania przeznaczone dla elektrycznych LDV zostały rozmieszczone w każdym kierunku jazdy w maksymalnej odległości 60 km. Do 31 grudnia 2025 r. każdy taki HUB ma zapewnić moc wyjściową na poziomie co najmniej 600 kW i obejmować co najmniej jedną stację ładowania o minimalnej mocy 300 kW. Kolejny termin graniczny został wyznaczony na 31 grudnia 2030 r. Parlament Europejski postuluje, żeby do tego czasu każda strefa ładowania zapewniała moc wyjściową na poziomie co najmniej 900 kW i obejmowała co najmniej dwie stacje ładowania o mocy minimalnej 350 kW. Na wniosek państwa członkowskiego Komisja może zwolnić z ww. wymogu w odniesieniu do dróg sieci TEN-T o całkowitym średnim rocznym ruchu dobowym nieprzekraczającym 2000 pojazdów lekkich. Społeczno-gospodarcze koszty danej infrastruktury muszą jednak przewyższać spodziewane korzyści. Projekt AFIR przewiduje również zwolnienie z tego wymogu dróg należących do sieci TEN-T o całkowitym średnim rocznym ruchu dobowym nieprzekraczającym 1500 pojazdów lekkich. Minimalne odległości między strefami ładowania musiałyby wynosić wówczas 100 km. Parlament Europejski zaproponował przy tym definicję budzącego wcześniej wątpliwości sformułowania „wzdłuż sieci TEN-T”. Ma ono oznaczać lokalizacje znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie tej sieci lub też w odległości 1,5 km od najbliższego zjazdu z drogi należącej do sieci TEN-T.

– AFIR przewiduje również wymogi dotyczące rozbudowy infrastruktury ładowania dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarówek. Tym samym wejście rozporządzenia w życie może być przełomowym czynnikiem przyspieszającym dekarbonizację sektora ciężkiego transportu drogowego. Do tej pory żadne regulacje nie przewidywały konkretnych obowiązków w zakresie instalacji ładowarek wysokiej mocy, z których mogłyby korzystać całkowicie elektryczne samochody ciężarowe (eHDV). W rezultacie ani jedna z ok. 2,5 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce nie jest przeznaczona do obsługi eHDV. Obowiązywanie AFIR z pewnością zmieni ten stan rzeczy – komentuje Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA.

Na podstawie projektu AFIR do 31 grudnia 2025 r. każda strefa ładowania w bazowej sieci TEN-T, przeznaczona dla elektrycznych samochodów ciężarowych, zapewni moc wyjściową na poziomie co najmniej 2 000 kW i obejmie co najmniej dwie stacje ładowania o minimalnej, indywidualnej mocy 800 kW. Do dnia 31 grudnia 2030 r. moc łączna ma wzrosnąć do co najmniej 5 000 kW, a liczba stacji o mocy 800 kW do co najmniej czterech. W przypadku sieci komplementarnej TEN-T, do 31 grudnia 2030 r. każdy HUB dla eHDV zapewni moc wyjściową na poziomie co najmniej 2 000 kW i obejmie co najmniej jedną stację ładowania o minimalnej, indywidualnej mocy 800 kW. Kolejny termin graniczny wyznaczono na 31 grudnia 2035 r. Wówczas strefy ładowania w komplementarnej sieci TEN-T będą musiały zapewnić łącznie moc na poziomie 5 000 kW i obejmować co najmniej dwie stacje o mocy indywidualnej 800 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów lekkich, infrastruktura ładowania dla elektrycznych ciężarówek powinna być rozmieszczona co 60 km. Jednocześnie Parlament Europejski przewiduje możliwość zwolnienia danego państwa członkowskiego z tego obowiązku, jeżeli całkowity, średni roczny ruch dobowy pojazdów ciężkich nie przekracza maksymalnej liczby wskazanej w rozporządzeniu (800 lub 600), a społeczno-gospodarcze koszty danej infrastruktury przewyższają korzyści.

AFIR ma na celu rozbudowę infrastruktury ładowania nie tylko w ujęciu ilościowym, ale jakościowym. Propozycja rozporządzenia zawiera regulacje sprzyjające popularyzacji zarówno inteligentnego ładowania, jak i technologii Vehicle-to-Grid (V2G), umożliwiającej dwukierunkowy przepływ energii pomiędzy pojazdami elektrycznymi a siecią energetyczną. AFIR obejmie również szereg innych regulacji. Każda ogólnodostępna ładowarka, zainstalowana po wejściu rozporządzenia w życie, będzie musiała być wyposażona w terminal umożliwiający uiszczenie opłaty za usługę ładowania przy pomocy karty płatniczej. Jednocześnie, operatorzy zapewnią dostępność do usługi e-roamingu w każdym ogólnodostępnym punkcie ładowania, który prowadzą i w którym udostępniają automatyczne uwierzytelnianie (ma to dotyczyć nowych lub modyfikowanych punktów). Propozycje zakładają też m.in. obowiązek umieszczenia na wszystkich stacjach paliw informacji dotyczących porównania ceny jednostkowej określonych paliw alternatywnych i paliw konwencjonalnych, wyrażonych jako „cena paliwa na 100 km”. Informacje miałyby również dotyczyć ceny za kWh energii elektrycznej oraz kg wodoru. Same ceny za usługi ładowania powinny być „rozsądne i przystępne, przejrzyste i niedyskryminacyjne”. To nie jedyne obowiązki informacyjne, które będą musieli spełniać operatorzy usług ładowania.

Przygotowany przez Parlament Europejski projekt AFIR zakłada, że mają oni zapewnić dostępność danych statycznych i dynamicznych dotyczących obsługiwanej przez nich infrastruktury paliw alternatywnych, a ponadto umożliwiają bezpłatny dostęp do tych danych poprzez krajowe punkty dostępu. Zakres niezbędnych informacji obejmie m.in. lokalizację stacji ładowania (oraz, w miarę możliwości, informacje na temat pobliskich miejsc odpoczynku i zaopatrzenia w żywność), rodzaj i dostępność złączy, łączną oraz indywidualną moc wyjściową (wyrażoną w kW), dostępność dla pojazdów ciężkich, dostępność aktualną oraz godziny funkcjonowania stacji, informację o udziale energii z OZE, informacje o funkcjonalnościach w zakresie inteligentnego ładowania oraz technologii V2G, akceptowane metody płatności, czy też obsługiwane języki. Do 31 grudnia 2026 r. Komisja Europejska ma ustanowić wspólny, europejski punkt dostępu do danych dotyczących paliw alternatywnych, w pełni bazujący na krajowych punktach dostępu i łączący je ze sobą. Wg propozycji PE, informacje w tym zakresie zostaną upublicznione np. poprzez utworzenie specjalnego portalu internetowego.

– Gdy AFIR wejdzie w życie, na państwach członkowskich spoczną również rozbudowane obowiązki dotyczące konieczności redukcji barier ograniczających tempo i zakres rozbudowy infrastruktury ładowania w wymiarze przewidzianym przez przepisy rozporządzenia. Do 1 stycznia 2024 r. każde państwo członkowskie UE będzie musiało przygotować i przesłać Komisji Europejska projekt krajowych ram polityki w zakresie rozwoju rynku w odniesieniu do paliw alternatywnych. Musi on uwzględniać m.in. środki mające na celu usunięcie ewentualnych przeszkód w odniesieniu do planowania infrastruktury paliw alternatywnych, wydawania zezwoleń i udzielania zamówień w tym zakresie oraz ograniczenie – do maksymalnie 6 miesięcy – czasu, jaki upływa od złożenia pierwszego wniosku do faktycznego wdrożenia – powiedział Aleksander Rajch, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Każde państwo członkowskie przedłoży Komisji oddzielne sprawozdanie z postępów w sprawie wykonania swoich krajowych ram polityki po raz pierwszy do dnia 1 stycznia 2026 r. Po tym terminie takie sprawozdania będą musiały być przedkładane co roku. Sprawozdania zostaną upublicznione „w łatwo zrozumiałej i czytelnej formie” i opublikowane na portalu europejskiego obserwatorium paliw alternatywnych (EAFO). Jako że sytuacja na rynku elektromobilności zmienia się bardzo szybko, Parlament Europejski chce, żeby Komisja monitorowała postępy we wdrażaniu AFIR. Do 31 grudnia 2026 r. KE ma dokonać przeglądu rozporządzenia i zwrócić szczególną uwagę na adekwatność wyrażonych w nim celów i wymogów infrastrukturalnych. Jeżeli Komisja stwierdzi, że jeden lub więcej przepisów nie jest już właściwy lub że pojawiły się nowe technologie, przedstawi odpowiedni wniosek dotyczący nowelizacji w niezbędnym zakresie.

Czytaj także: Kolejny rekordowy rok na rynku pojazdów elektrycznych

moc zainstalowana bev phev

Moc zainstalowana w stosunku do wielkości parku (BEV + PHEV), fot. PSPA

AFIR a sprawa polska

AFIR, a w szczególności wymogi rozporządzenia dotyczące konieczności systematycznego podnoszenia mocy infrastruktury i zapewnienia minimalnej odległości pomiędzy stacjami ładowania w sieci TEN-T, stanowi olbrzymie wyzwanie dla wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej. Również tych, które dysponują bardziej rozwiniętym rynkiem elektromobilności i realizują inwestycje infrastrukturalne w znacznie bardziej ambitnym zakresie niż Polska. Paradoksalnie, ze względu na stosunkowo niewielką flotę samochodów z napędem elektrycznym, obecnie nasz kraj spełnia wymogi wyznaczone przez planowane rozporządzenie. Na koniec I kwartału 2022 r. moc zainstalowana sieci ogólnodostępnej infrastruktury ładowania wynosiła 77 MW – o 39 MW więcej niż przewiduje projekt AFIR w mniej restrykcyjnych wersjach, zaproponowanych przez Komisję Europejską i Radę Unii Europejskiej. Czy to oznacza, że nie mamy się czym martwić?

– W tej kwestii trudno o optymizm. Biorąc pod uwagę prognozy dotyczące rozwoju polskiej floty BEV i PHEV (ujęte w raporcie PSPA „Polish EV Outlook 2022”), a także wymogi rozporządzenia, już w 2025 r. moc stacji ładowania funkcjonujących w Polsce powinna wzrosnąć do 435,8 MW, w 2030 r. do 1383,5 MW, zaś w 2035 r. – do 2613,1 MW. To oznacza konieczność podwyższenia mocy zainstalowanej niemal sześciokrotnie za niecałe trzy lata, zaś za niecałe 8 lat - aż 18-krotnie! – mówi Maciej Mazur z PSPA.

moc zainstalowana w sieci tent

Moc zainstalowana w sieci TENT (LDV + HDV), fot. PSPA

Konieczne jest też znaczne zwiększenie liczby i mocy stacji ładowania funkcjonujących w Polsce wzdłuż sieci TEN-T. Obecnie ich łączna moc wynosi 19,7 MW. Do 2025 r. powinna ona zostać podwyższona ponad czterokrotnie, do 2030 r. – 34-krotnie, zaś do roku 2035 – prawie 36-krotnie!

Warto podkreślić, że powyższe wyliczenia zostały oparte na założeniach ujętych w najmniej kompromisowej propozycji AFIR, zaprezentowanej przez Radę Europejską. Jeżeli instytucje unijne zaakceptują ambitniejsze założenia AFIR (w szczególności przewidziane w projekcie przegłosowanym przez Parlament Europejski), wyzwanie, przed którym stoi Polska, jeszcze wzrośnie. Sprostanie wymogom AFIR wymaga olbrzymich inwestycji infrastrukturalnych. Jak wynika z „Licznika elektromobilności” obecnie w Polsce funkcjonuje ok. 2,5 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania, czyli nieco ponad 4,7 tys. punktów (na koniec 2021 roku mieliśmy około 3,7 tys. punktów).

W ostatnich latach w Polsce zdecydowanie szybciej rośnie flota EV niż sieć ogólnodostępnych stacji ładowania. W kontekście wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej stwarza to ryzyko niedoboru ładowarek i znacznego pogorszenia sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym. Bez odpowiedniej liczby stacji ładowania elektryfikacja polskiej floty pojazdów na skalę masową nie będzie możliwa.

liczba punktow ladowania ev

Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce (AC + DC), fot. PSPA

Jak przyspieszyć rozbudowę infrastruktury ładowania?

Mimo wysiłków operatorów (od 2019 liczba punktów ładowania w naszym kraju wzrosła niemal trzykrotnie), rosnącemu popytowi na usługi ładowania, nowelizacji przepisów, wprowadzeniu subsydiów oraz ekspansji na polski rynek dużych graczy z kapitałem zagranicznym, rozbudowę infrastruktury ładowania w Polsce wciąż opóźnia wiele poważnych barier systemowych.

– Należą do nich przede wszystkim przewlekłe i utrudnione procedury przyłączania stacji ładowania do sieci operatorów systemu dystrybucyjnego (OSD), wiążące się m.in. z bardzo długim czasem oczekiwania na wybudowanie przyłącza. W praktyce, w zależności od konkretnego przypadku, przedmiotowy proces trwa od 3 miesięcy do nawet 3 lat. Średnia mieści się w przedziale od 18 do 24 miesięcy (w segmencie DC). To najgorszy wynik w całej Unii Europejskiej. Przewlekłość procedur przyłączeniowych sprawia, że operatorzy miewają trudności z określeniem pewnego terminu oddawania stacji do użytku, co utrudnia planowanie inwestycyjne – dodaje Jan Wiśniewski z PSPA.

samochody ev w polsce

Park samochodów z napędem elektrycznych (BEV + PHEV) w Polsce, fot. PSPA

liczba samochodow a stacje ladowania

Liczba samochodów z napędem elektrycznym przypadających na 1 ogólnodostępny punkt ładowania, fot. PSPA

Przeszkodę stanowią również niekorzystne warunki przyłączeniowe, wiążące się ze wskazywaniem punktów przyłączenia w znacznej odległości od planowanych lokalizacji stacji. Powoduje to konieczność ponoszenia przez operatorów znacznych, dodatkowych kosztów, nierzadko przekraczających kilkukrotnie nakłady na zakup i instalację ładowarek. Ponadto, w sytuacji wydawania warunków przyłączenia przez OSD do sieci średniego napięcia, na operatorów przenoszone są koszty budowy stacji transformatorowych i budowy długich przyłączy energetycznych, co często podważa zasadność inwestycji w stacje ładowania z uwagi na znaczny wzrost nakładów finansowych. Niejednokrotnie spotykaną sytuacją jest również brak przygotowania przy autostradach i drogach szybkiego ruchu infrastruktury energetycznej, która byłaby w stanie zapewnić odpowiednią moc pod kątem planowanej rozbudowy ogólnodostępnej infrastruktury ładowania (m.in. w kontekście wymogów wyznaczonych przez będący w przygotowaniu AFIR). Dodatkowy problem w tym zakresie stanowi przynależna GDDKiA własność infrastruktury energetycznej w miejscach obsługi podróżnych (MOP), co uniemożliwia efektywną rozbudowę sieci na potrzeby przyłączania ogólnodostępnych stacji ładowania.

Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, PSPA wraz z partnerami branżowymi, w tym wiodącymi operatorami, opracowało kompleksową propozycję zmian w przepisach zawierającą postulaty rozwiązań regulacyjnych znoszących największe bariery opóźniające rozbudowę sieci ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Proponowane regulacje dysponują potencjałem by doprowadzić do istotnego skrócenia czasu realizacji budowy przyłączy ogólnodostępnych stacji ładowania do sieci OSD (w założeniu do nie więcej niż 12 miesięcy niezależnie od poziomu napięcia, do którego przyłączana jest stacja). Ponadto ich celem jest zmotywowanie OSD do inwestycji w rozbudowę sieci dystrybucyjnych, tak aby przygotować ją do przyłączania w przyszłości infrastruktury ładowania na skalę masową, szczególnie w lokalizacjach, gdzie sieć dystrybucyjna jest słabo rozwinięta (np. na Miejscach Obsługi Podróżnych). Wprowadzenie proponowanych regulacji pozwoli również na określenie precyzyjnie zdefiniowanych standardów budowy przyłączy przez OSD (m.in. w zakresie miejsca budowy punktu przyłączeniowego lub możliwości wyboru poziomu napięcia, niezależnie od mocy stacji ładowania). Pozytywną – z perspektywy przyspieszenia rozwoju rynku – konsekwencją ich wprowadzenia będzie również uporządkowanie struktury własnościowej infrastruktury energetycznej znajdującej się w miejscach obsługi podróżnych.

– AFIR to potencjalnie skuteczny impuls do rozbudowy ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w wymiarze strategicznym. Z perspektywy Polski powinien stać się przede wszystkim czynnikiem motywującym administrację publiczną do pilnej optymalizacji prawa. Rozporządzenie wejdzie w życie już w 2023 r. a pierwszy termin wypełnienia ujętych w nim wymogów minie niecałe dwa lata później. Obecnie to często czas niewystarczający na sfinalizowanie w Polsce procesu instalacji ogólnodostępnej stacji DC. Bez likwidacji barier systemowych nie mamy szans na wypełnienie założeń rozporządzenia, nawet gdy zostaną one oparte na najmniej ambitnej z obecnie procedowanych propozycji – podsumowuje Maciej Mazur z PSPA.

Źródło: Elektromobilni.pl

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

rozwoj elektromobilnosci w polsce

Prognoza rozwoju parku samochodów z napędem elektrycznym w Polsce, fot. PSPA

Komentarze

Powiązane

Redakcja news Coraz więcej elektrycznych ciężarówek i autobusów w Unii Europejskiej

Coraz więcej elektrycznych ciężarówek i autobusów w Unii Europejskiej Coraz więcej elektrycznych ciężarówek i autobusów w Unii Europejskiej

Przez pierwsze trzy kwartały 2023 roku w UE zarejestrowano 3918 elektrycznych ciężarówek. To wzrost aż o 321,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Przez pierwsze trzy kwartały 2023 roku w UE zarejestrowano 3918 elektrycznych ciężarówek. To wzrost aż o 321,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Redakcja news Nowa marka elektryków wkrótce na polskim rynku

Nowa marka elektryków wkrótce na polskim rynku Nowa marka elektryków wkrótce na polskim rynku

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem w Polsce pojawi się w sprzedaży kolejna marka aut elektrycznych. Chodzi o chińską markę Voyah.

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem w Polsce pojawi się w sprzedaży kolejna marka aut elektrycznych. Chodzi o chińską markę Voyah.

Redakcja news W Rybniku powstała ogólnodostępna stacja tankowania wodorem

W Rybniku powstała ogólnodostępna stacja tankowania wodorem W Rybniku powstała ogólnodostępna stacja tankowania wodorem

Polsat Plus i Grupa ZE PAK stworzyły pierwszą na Śląsku i drugą w Polsce stację tankowania wodorem dla samochodów i autobusów. Inwestycja znajduje się w Rybniku, który jest liderem zielonej transformacji...

Polsat Plus i Grupa ZE PAK stworzyły pierwszą na Śląsku i drugą w Polsce stację tankowania wodorem dla samochodów i autobusów. Inwestycja znajduje się w Rybniku, który jest liderem zielonej transformacji energetycznej w Polsce. Mogą z niej korzystać zarówno autobusy miejskie, jak i mieszkańcy okolicy.

Redakcja news ,,,

,,, ,,,

nnn

nnn

Redakcja news Baterie z Pruszkowa w elektrycznych autobusach Alexander Dennis

Baterie z Pruszkowa w elektrycznych autobusach Alexander Dennis Baterie z Pruszkowa w elektrycznych autobusach Alexander Dennis

Firma Impact Clean Power Technology zaprezentowała systemy bateryjne do dwóch nowych modeli autobusów marki Alexander Dennis: Enviro100EV i piętrowego Enviro400EV.

Firma Impact Clean Power Technology zaprezentowała systemy bateryjne do dwóch nowych modeli autobusów marki Alexander Dennis: Enviro100EV i piętrowego Enviro400EV.

Redakcja news Szwajcaria likwiduje ulgi na zakup samochodów elektrycznych

Szwajcaria likwiduje ulgi na zakup samochodów elektrycznych Szwajcaria likwiduje ulgi na zakup samochodów elektrycznych

Szwajcaria ma być pierwszym europejskim krajem, w którym zlikwidowane zostaną ulgi na zakup samochodów elektrycznych. Jak ogłosiły tamtejsze władze, od stycznia 2024 roku import samochodów elektrycznych...

Szwajcaria ma być pierwszym europejskim krajem, w którym zlikwidowane zostaną ulgi na zakup samochodów elektrycznych. Jak ogłosiły tamtejsze władze, od stycznia 2024 roku import samochodów elektrycznych będzie opodatkowany na takich samych zasadach jak aut spalinowych.

Redakcja news Poznań bogatszy o 55 punktów ładowania aut elektrycznych

Poznań bogatszy o 55 punktów ładowania aut elektrycznych Poznań bogatszy o 55 punktów ładowania aut elektrycznych

W stolicy Wielkopolski wzrosła liczba punktów, gdzie użytkownicy samochodów elektrycznych mogą je naładować. Budimex Mobility we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich uruchomił właśnie 28 ogólnodostępnych...

W stolicy Wielkopolski wzrosła liczba punktów, gdzie użytkownicy samochodów elektrycznych mogą je naładować. Budimex Mobility we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich uruchomił właśnie 28 ogólnodostępnych stacji, w których jest łącznie 55 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.

Redakcja news Strefa czystego transportu w Warszawie – główne założenia

Strefa czystego transportu w Warszawie – główne założenia Strefa czystego transportu w Warszawie – główne założenia

Warszawska strefa czystego transportu (SCT), która zacznie obowiązywać od 1 lipca 2024 roku, ma objąć dużo większy obszar niż pierwotnie zakładano. Mają być jednak wprowadzone rozwiązania łagodzące m.in....

Warszawska strefa czystego transportu (SCT), która zacznie obowiązywać od 1 lipca 2024 roku, ma objąć dużo większy obszar niż pierwotnie zakładano. Mają być jednak wprowadzone rozwiązania łagodzące m.in. dla mieszkańców strefy i dla seniorów.

Redakcja Trwa rekrutacja na studia podyplomowe z nowej mobilności na Politechnice Warszawskiej

Trwa rekrutacja na studia podyplomowe z nowej mobilności na Politechnice Warszawskiej Trwa rekrutacja na studia podyplomowe z nowej mobilności na Politechnice Warszawskiej

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych są organizatorami studiów podyplomowych na kierunku nowa mobilność.

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych są organizatorami studiów podyplomowych na kierunku nowa mobilność.

Redakcja news Elektryczny Land Rover Defender będzie produkowany w Słowacji

Elektryczny Land Rover Defender będzie produkowany w Słowacji Elektryczny Land Rover Defender będzie produkowany w Słowacji

Holding Jaguar Land Rover poinformował, że w pełni elektrycznego Defendera zamierza produkować w fabryce w Nitrze (Słowacja).

Holding Jaguar Land Rover poinformował, że w pełni elektrycznego Defendera zamierza produkować w fabryce w Nitrze (Słowacja).

Redakcja news Koniec z darmowym ładowaniem elektryków na parkingach P+R w Warszawie

Koniec z darmowym ładowaniem elektryków na parkingach P+R w Warszawie Koniec z darmowym ładowaniem elektryków na parkingach P+R w Warszawie

Warszawscy radni przyjęli uchwałę o zmianach w regulaminie parkingów P+R. Jedną ze zmian jest wprowadzenie opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych.

Warszawscy radni przyjęli uchwałę o zmianach w regulaminie parkingów P+R. Jedną ze zmian jest wprowadzenie opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych.

Redakcja news W Polsce szybko przybywa elektrycznych ciężarówek

W Polsce szybko przybywa elektrycznych ciężarówek W Polsce szybko przybywa elektrycznych ciężarówek

W 2023 r. sprzedało się tych pojazdów kilkakrotnie więcej niż łącznie w całym okresie wcześniejszym, ale wciąż elektrycznych ciężarówek (eHDV) jest w naszym kraju... mniej niż 100. Aby tę sytuację zmienić,...

W 2023 r. sprzedało się tych pojazdów kilkakrotnie więcej niż łącznie w całym okresie wcześniejszym, ale wciąż elektrycznych ciężarówek (eHDV) jest w naszym kraju... mniej niż 100. Aby tę sytuację zmienić, konieczne jest rządowe wsparcie elektryfikacji transportu ciężkiego – twierdzi PSPA.

Redakcja news Wałbrzych z rekordowym kontraktem na dostawę autobusów wodorowych

Wałbrzych z rekordowym kontraktem na dostawę autobusów wodorowych Wałbrzych z rekordowym kontraktem na dostawę autobusów wodorowych

Samorząd Wałbrzycha podpisał umowę na dostawę 45 autobusów wodorowych, które będą wykorzystywane w komunikacji miejskiej.

Samorząd Wałbrzycha podpisał umowę na dostawę 45 autobusów wodorowych, które będą wykorzystywane w komunikacji miejskiej.

Redakcja news Od 2030 roku wszystkie autobusy miejskie w UE mają być bezemisyjne

Od 2030 roku wszystkie autobusy miejskie w UE mają być bezemisyjne Od 2030 roku wszystkie autobusy miejskie w UE mają być bezemisyjne

Parlament Europejski poparł nowe przepisy proponowane przez Komisję Europejską, których celem jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza z samochodów ciężarowych i autobusów. Po 2030 roku wszystkie nowe...

Parlament Europejski poparł nowe przepisy proponowane przez Komisję Europejską, których celem jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza z samochodów ciężarowych i autobusów. Po 2030 roku wszystkie nowe autobusy miejskie w UE będą już tylko bezemisyjne.

Redakcja news Przy barach McDonalds we Francji staną ładowarki o mocy 150-200 kW

Przy barach McDonalds we Francji staną ładowarki o mocy 150-200 kW Przy barach McDonalds we Francji staną ładowarki o mocy 150-200 kW

Izivia to operator stacji ładowania we Francji, należący w 100 proc. do państwowego EDF. Firma właśnie ogłosiła, że przy sieci ponad 700 barów McDonald’s postawi ładowarki działające z mocą od 150 do 200...

Izivia to operator stacji ładowania we Francji, należący w 100 proc. do państwowego EDF. Firma właśnie ogłosiła, że przy sieci ponad 700 barów McDonald’s postawi ładowarki działające z mocą od 150 do 200 kW. Do 2025 roku ma powstać sieć Izivia Fast z ponad 2000 punktów szybkiego ładowania.

Redakcja news Mercedes-Benz uruchomił hub ładowania w Mannheim

Mercedes-Benz uruchomił hub ładowania w Mannheim Mercedes-Benz uruchomił hub ładowania w Mannheim

Mercedes-Benz otworzył w Mannheim swój pierwszy w Europie ogólnodostępny hub ładowania. Podobne działają już w Atlancie (USA), Chengdu (Chiny) i Foshan (Chiny).

Mercedes-Benz otworzył w Mannheim swój pierwszy w Europie ogólnodostępny hub ładowania. Podobne działają już w Atlancie (USA), Chengdu (Chiny) i Foshan (Chiny).

Redakcja news Elektryczne Citroeny w służbie Straży Granicznej

Elektryczne Citroeny w służbie Straży Granicznej Elektryczne Citroeny w służbie Straży Granicznej

Straż Graniczna odebrała 27 samochodów elektrycznych Citroen E-C4 o łącznej wartości 5,4 mln złotych. Pojazdy będą wykorzystywane do wykonywania zadań związanych z zapobieganiem przestępstwom i wykroczeniom...

Straż Graniczna odebrała 27 samochodów elektrycznych Citroen E-C4 o łącznej wartości 5,4 mln złotych. Pojazdy będą wykorzystywane do wykonywania zadań związanych z zapobieganiem przestępstwom i wykroczeniom przeciwko środowisku.

Redakcja news Polska premiera elektrycznego autobusu Yutong U18

Polska premiera elektrycznego autobusu Yutong U18 Polska premiera elektrycznego autobusu Yutong U18

Yutong U18 – najnowszy model chińskiego producenta, za którego dystrybucję w Polsce odpowiada Busnex Poland – zadebiutował na polskim rynku. Nowy autobus o długości ponad 18 metrów charakteryzuje się dużym...

Yutong U18 – najnowszy model chińskiego producenta, za którego dystrybucję w Polsce odpowiada Busnex Poland – zadebiutował na polskim rynku. Nowy autobus o długości ponad 18 metrów charakteryzuje się dużym zasięgiem i nowoczesnym designem.

Redakcja news Ekoenergetyka wyposaży w ładowarki kolejne stacje Orlenu w Niemczech

Ekoenergetyka wyposaży w ładowarki kolejne stacje Orlenu w Niemczech Ekoenergetyka wyposaży w ładowarki kolejne stacje Orlenu w Niemczech

Ekoenergetyka poinformowała o przedłużeniu umowy z ORLEN Deutschland – w ramach współpracy niemiecki oddział polskiego koncernu wyposaży kolejne stacje Orlenu w Niemczech w swój najbardziej zaawansowany...

Ekoenergetyka poinformowała o przedłużeniu umowy z ORLEN Deutschland – w ramach współpracy niemiecki oddział polskiego koncernu wyposaży kolejne stacje Orlenu w Niemczech w swój najbardziej zaawansowany model ładowarki Axon Easy 400.

Redakcja news Norwegowie nie chcą już aut benzynowych

Norwegowie nie chcą już aut benzynowych Norwegowie nie chcą już aut benzynowych

W listopadzie br. w Norwegii sprzedano tylko 59 aut napędzanych wyłącznie benzyną. W całym 2023 roku zarejestrowano ich zaledwie 1310. Ogółem w tym roku zarejestrowano w tym skandynawskim państwie 114...

W listopadzie br. w Norwegii sprzedano tylko 59 aut napędzanych wyłącznie benzyną. W całym 2023 roku zarejestrowano ich zaledwie 1310. Ogółem w tym roku zarejestrowano w tym skandynawskim państwie 114 770 nowych samochodów osobowych. Jest ich o 14,9 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a spadek dotyczy wszystkich typów układów napędowych.

Redakcja news Warszawa kupi 12 przegubowych zeroemisyjnych Solarisów

Warszawa kupi 12 przegubowych zeroemisyjnych Solarisów Warszawa kupi 12 przegubowych zeroemisyjnych Solarisów

Flota autobusów elektrycznych w stolicy powiększy się o niskopodłogowe przegubowce – Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Solaris na kupno 12 takich pojazdów. Tym samym po Warszawie będą...

Flota autobusów elektrycznych w stolicy powiększy się o niskopodłogowe przegubowce – Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Solaris na kupno 12 takich pojazdów. Tym samym po Warszawie będą jeździły 174 autobusy zeroemisyjne.

Redakcja news Tramwaje i autobusy w Szczecinie pojadą dzięki energii z odpadów

Tramwaje i autobusy w Szczecinie pojadą dzięki energii z odpadów Tramwaje i autobusy w Szczecinie pojadą dzięki energii z odpadów

Od stycznia 2024 roku do zasilania komunikacji miejskiej w Szczecinie będzie wykorzystywana energia wyprodukowana z odpadów. Prąd od EcoGeneratora trafi do Tramwajów Szczecińskich, a także do Szczecińskiego...

Od stycznia 2024 roku do zasilania komunikacji miejskiej w Szczecinie będzie wykorzystywana energia wyprodukowana z odpadów. Prąd od EcoGeneratora trafi do Tramwajów Szczecińskich, a także do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica”.

Redakcja news Pierwsze autobusy elektryczne trafiły do Zamościa

Pierwsze autobusy elektryczne trafiły do Zamościa Pierwsze autobusy elektryczne trafiły do Zamościa

Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu odebrał 14 autobusów elektrycznych, które dostarczyła firma MAN Truck & Bus Polska. Wszystkie autobusy Lion’s City E dostarczone do Zamościa zostały wyprodukowane...

Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu odebrał 14 autobusów elektrycznych, które dostarczyła firma MAN Truck & Bus Polska. Wszystkie autobusy Lion’s City E dostarczone do Zamościa zostały wyprodukowane w Polsce.

Redakcja news Białystok dofinansuje zakup roweru elektrycznego

Białystok dofinansuje zakup roweru elektrycznego Białystok dofinansuje zakup roweru elektrycznego

Około 600 wniosków złożyli białostoczanie, aby dostać dofinansowanie do zakupu roweru elektrycznego. Dokumenty można było składać tylko przez dwa dni listopada. Szczęśliwców, którzy otrzymają dotację,...

Około 600 wniosków złożyli białostoczanie, aby dostać dofinansowanie do zakupu roweru elektrycznego. Dokumenty można było składać tylko przez dwa dni listopada. Szczęśliwców, którzy otrzymają dotację, jest około 300, a wyniesie ona maksymalnie 2500 zł.

Wybrane dla Ciebie

Jak wybrać odpowiedni sterownik PLC? »

Jak wybrać odpowiedni sterownik PLC? » Jak wybrać odpowiedni sterownik PLC? »

Falownik z funkcją zasilania rezerwowego dla gospodarstw domowych»

Falownik z funkcją zasilania rezerwowego dla gospodarstw domowych» Falownik z funkcją zasilania rezerwowego dla gospodarstw domowych»

Odkryj rewolucję w ładowaniu! Najtrwalsza i najprostsza stacja ładowania ev z prądem zmiennym »

Odkryj rewolucję w ładowaniu! Najtrwalsza i najprostsza stacja ładowania ev z prądem zmiennym » Odkryj rewolucję w ładowaniu! Najtrwalsza i najprostsza stacja ładowania ev z prądem zmiennym »

Najnowsza i najbardziej zaawansowana seria osprzętu elektroinstalacyjnego »

Najnowsza i najbardziej zaawansowana seria osprzętu elektroinstalacyjnego » Najnowsza i najbardziej zaawansowana seria osprzętu elektroinstalacyjnego »

Gdzie sprawdzą się zasilacze awaryjne?

Gdzie sprawdzą się zasilacze awaryjne? Gdzie sprawdzą się zasilacze awaryjne?

Wyszukiwarka UPS - znajdź najlepszy dla siebie!

Wyszukiwarka UPS - znajdź najlepszy dla siebie! Wyszukiwarka UPS - znajdź najlepszy dla siebie!

Sprawdź oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym »

Sprawdź oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym » Sprawdź oprogramowanie dedykowane projektantom elektrycznym »

Sterowniki zabezpieczeniowe dedykowane dla farm fotowoltaicznych i wiatrowych »

Sterowniki zabezpieczeniowe dedykowane dla farm fotowoltaicznych i wiatrowych » Sterowniki zabezpieczeniowe dedykowane dla farm fotowoltaicznych i wiatrowych »

Rejestrator zakłóceń - jaki wybrać?

Rejestrator zakłóceń - jaki wybrać? Rejestrator zakłóceń - jaki wybrać?

Jesteś elektrykiem? Dołącz do programu Elektroklub!

Jesteś elektrykiem? Dołącz do programu Elektroklub! Jesteś elektrykiem? Dołącz do programu Elektroklub!

Zasilanie gwarantowane - jak je zapewnić?

Zasilanie gwarantowane - jak je zapewnić? Zasilanie gwarantowane - jak je zapewnić?

Zasilacze z magazynami energii »

Zasilacze z magazynami energii » Zasilacze z magazynami energii »

Aplikacja do symulowania reakcji obciążenia lub zwarcia urządzeń zabezpieczających »

Aplikacja do symulowania reakcji obciążenia lub zwarcia urządzeń zabezpieczających » Aplikacja do symulowania reakcji obciążenia lub zwarcia urządzeń zabezpieczających »

Jak wybrać odpowiednie zasilanie awaryjne?

Jak wybrać odpowiednie zasilanie awaryjne? Jak wybrać odpowiednie zasilanie awaryjne?

Bezpłatne szkolenie: Procedura odbioru stacji ładowania samochodów elektrycznych przez UDT

Bezpłatne szkolenie: Procedura odbioru stacji ładowania samochodów elektrycznych przez UDT Bezpłatne szkolenie: Procedura odbioru stacji ładowania samochodów elektrycznych przez UDT

Zdalne sterowanie i nadzór rozdzielnic gazowych »

Zdalne sterowanie i nadzór rozdzielnic gazowych » Zdalne sterowanie i nadzór rozdzielnic gazowych »

Ograniczniki przepięć SPD - wyższy poziom zabezpieczenia »

Ograniczniki przepięć SPD - wyższy poziom zabezpieczenia » Ograniczniki przepięć SPD - wyższy poziom zabezpieczenia »

Jak chronić fotowoltaikę przed przepięciami?

Jak chronić fotowoltaikę przed przepięciami? Jak chronić fotowoltaikę przed przepięciami?

Kilka pomysłów na przeprowadzenie kabli »

Kilka pomysłów na przeprowadzenie kabli » Kilka pomysłów na przeprowadzenie kabli »

Osprzęt instalacyjny idealnie dopasowany do montażu w kanałach instalacyjnych »

Osprzęt instalacyjny idealnie dopasowany do montażu w kanałach instalacyjnych » Osprzęt instalacyjny idealnie dopasowany do montażu w kanałach instalacyjnych »

Szkolenie - solidna dawka SMART HOME

Szkolenie - solidna dawka SMART HOME Szkolenie - solidna dawka SMART HOME

Czy termowizja pozwala przewidzieć awarię zanim jeszcze nastąpi?

Czy termowizja pozwala przewidzieć awarię zanim jeszcze nastąpi? Czy termowizja pozwala przewidzieć awarię zanim jeszcze nastąpi?

Pobierz program do projektowania schematów elektrycznych »

Pobierz program do projektowania schematów elektrycznych » Pobierz program do projektowania schematów elektrycznych »

Jak prawidłowo wykonać połączenia elektryczne?

Jak prawidłowo wykonać połączenia elektryczne? Jak prawidłowo wykonać połączenia elektryczne?

Odkryj zagrożenia ukryte w Twojej instalacji dzięki miernikowi rezystancji izolacji »

Odkryj zagrożenia ukryte w Twojej instalacji dzięki miernikowi rezystancji izolacji » Odkryj zagrożenia ukryte w Twojej instalacji dzięki miernikowi rezystancji izolacji »

Jaki jest najlepszy modułowy zasilacz UPS dla urządzeń krytycznych?

Jaki jest najlepszy modułowy zasilacz UPS dla urządzeń krytycznych? Jaki jest najlepszy modułowy zasilacz UPS dla urządzeń krytycznych?

Wielofunkcyjny miernik parametrów instalacji elektrycznych - jaki wybrać?

Wielofunkcyjny miernik parametrów instalacji elektrycznych - jaki wybrać? Wielofunkcyjny miernik parametrów instalacji elektrycznych - jaki wybrać?

Gniazda podłogowe i dokujące — unikalne, uniwersalne rozwiązania »

Gniazda podłogowe i dokujące — unikalne, uniwersalne rozwiązania » Gniazda podłogowe i dokujące — unikalne, uniwersalne rozwiązania »

Jak zmienić swój dom w dom inteligentny bez konieczności zmian w tradycyjnej instalacji?

Jak zmienić swój dom w dom inteligentny bez konieczności zmian w tradycyjnej instalacji? Jak zmienić swój dom w dom inteligentny bez konieczności zmian w tradycyjnej instalacji?

Zwiększ wydajność: narzędzie do testowania impedancji pętli »

Zwiększ wydajność: narzędzie do testowania impedancji pętli » Zwiększ wydajność: narzędzie do testowania impedancji pętli »

Najnowsze produkty i technologie

dr inż. Andrzej Książkiewicz - Astat Sp. z o.o. Wykorzystanie stacjonarnych analizatorów jakości energii PQI-DA Smart do raportowania stanu sieci elektroenergetycznej

Wykorzystanie stacjonarnych analizatorów jakości energii PQI-DA Smart do raportowania stanu sieci elektroenergetycznej Wykorzystanie stacjonarnych analizatorów jakości energii PQI-DA Smart do raportowania stanu sieci elektroenergetycznej

Zapewnienie właściwej jakości energii elektrycznej, w tym brak przerw w dostawie energii oraz opłat za ponadumowny pobór energii elektrycznej, należą do zadań służb energetycznych w zakładzie przemysłowym....

Zapewnienie właściwej jakości energii elektrycznej, w tym brak przerw w dostawie energii oraz opłat za ponadumowny pobór energii elektrycznej, należą do zadań służb energetycznych w zakładzie przemysłowym. Aby móc wypełnić wskazane zadania, niezbędne są rzetelne dane o parametrach jakości energii elektrycznej. W tym celu można stosować stacjonarne analizatory jakości energii elektrycznej firmy A-Eberle typu PQI-DA Smart.

Aero7.pl Klimatyzator ścienny split do domu i mieszkania

Klimatyzator ścienny split do domu i mieszkania Klimatyzator ścienny split do domu i mieszkania

Klimatyzatory ścienne split to idealne rozwiązanie do chłodzenia wnętrz zarówno w domach, jak i mieszkaniach. Umożliwiają efektywną regulację temperatury, zapewniając komfort nawet w najgorętsze dni.

Klimatyzatory ścienne split to idealne rozwiązanie do chłodzenia wnętrz zarówno w domach, jak i mieszkaniach. Umożliwiają efektywną regulację temperatury, zapewniając komfort nawet w najgorętsze dni.

De Dietrich Sanktuarium w Kałkowie-Godowie z nowoczesnym systemem ogrzewania marki De Dietrich

Sanktuarium w Kałkowie-Godowie z nowoczesnym systemem ogrzewania marki De Dietrich Sanktuarium w Kałkowie-Godowie z nowoczesnym systemem ogrzewania marki De Dietrich

Zakończono półtoraroczny projekt termomodernizacji w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej, zlokalizowanym w Kałkowie-Godowie. Obecnie zarówno duchowni, jak i pielgrzymi odwiedzający...

Zakończono półtoraroczny projekt termomodernizacji w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej, zlokalizowanym w Kałkowie-Godowie. Obecnie zarówno duchowni, jak i pielgrzymi odwiedzający to miejsce, mają dostęp do zaawansowanego technologicznie systemu grzewczego.

Fakro Elegancja i funkcjonalność: dlaczego schody strychowe są idealnym wyborem dla Twojego domu?

Elegancja i funkcjonalność: dlaczego schody strychowe są idealnym wyborem dla Twojego domu? Elegancja i funkcjonalność: dlaczego schody strychowe są idealnym wyborem dla Twojego domu?

Składane schody prowadzące na strych są popularną alternatywą dla tradycyjnych schodów, które zazwyczaj zajmują bardzo dużo miejsca. W jakie konstrukcje warto zainwestować? Czym się charakteryzują?

Składane schody prowadzące na strych są popularną alternatywą dla tradycyjnych schodów, które zazwyczaj zajmują bardzo dużo miejsca. W jakie konstrukcje warto zainwestować? Czym się charakteryzują?

PHOENIX CONTACT Sp.z o.o. Efektywność prefabrykacji przewodów

Efektywność prefabrykacji przewodów Efektywność prefabrykacji przewodów

Konstruktorzy szaf sterowniczych stoją przed wieloma wyzwaniami: począwszy od międzynarodowej presji konkurencyjnej i niedoboru wykwalifikowanych pracowników, po rosnące koszty pracy i materiałów. Stosunkowo...

Konstruktorzy szaf sterowniczych stoją przed wieloma wyzwaniami: począwszy od międzynarodowej presji konkurencyjnej i niedoboru wykwalifikowanych pracowników, po rosnące koszty pracy i materiałów. Stosunkowo niewiele można zrobić, aby wpłynąć na te aspekty, dlatego coraz częściej w centrum uwagi znajduje się produkcja własna ze wszystkimi procesami i strukturami, a także ogólna struktura kosztów.

Zakłady Kablowe BITNER Sp. z o.o. EMC na przykładzie kabli zasilających i sterowniczych

EMC na przykładzie kabli zasilających i sterowniczych EMC na przykładzie kabli zasilających i sterowniczych

Kompatybilność elektromagnetyczna kabli elektrycznych jest kluczowym parametrem, który charakteryzuje sposób stosowania i użytkowania danych kabli do wzajemnej współpracy kilku urządzeń elektrycznych zestawionych...

Kompatybilność elektromagnetyczna kabli elektrycznych jest kluczowym parametrem, który charakteryzuje sposób stosowania i użytkowania danych kabli do wzajemnej współpracy kilku urządzeń elektrycznych zestawionych w całość. Prawidłowe funkcjonowanie urządzeń może być zapewnione tylko i wyłącznie wtedy, gdy zakłócenia generowane przez otoczenie będą skutecznie blokowane. Generowane spodziewane zakłócenia elektromagnetyczne przez wyposażenie otaczające kable muszą zatem być w odpowiedni sposób odseparowane.

Jaki dysk zewnętrzny wybrać, robiąc backup danych?

Jaki dysk zewnętrzny wybrać, robiąc backup danych? Jaki dysk zewnętrzny wybrać, robiąc backup danych?

Dzięki kopii zapasowej możesz wykonać kopię całej zawartości swojego komputera. W ten sposób nie stracisz swoich plików i programów. Istnieją różne typy pamięci zewnętrznych z oddzielną funkcją tworzenia...

Dzięki kopii zapasowej możesz wykonać kopię całej zawartości swojego komputera. W ten sposób nie stracisz swoich plików i programów. Istnieją różne typy pamięci zewnętrznych z oddzielną funkcją tworzenia kopii zapasowych. Czytaj dalej i dowiedz się, który z nich może odpowiadać Twoim potrzebom!

Renowa24.pl Okna dachowe Fakro – klucz do doskonałego oświetlenia poddasza

Okna dachowe Fakro – klucz do doskonałego oświetlenia poddasza Okna dachowe Fakro – klucz do doskonałego oświetlenia poddasza

Dlaczego wybór okien dachowych jest ważny?

Dlaczego wybór okien dachowych jest ważny?

BayWa r.e. Solar Systems BayWa r.e. Solar Systems otwiera magazyn w Gdańsku!

BayWa r.e. Solar Systems otwiera magazyn w Gdańsku! BayWa r.e. Solar Systems otwiera magazyn w Gdańsku!

Na początku 2024 roku firma BayWa r.e. Solar Systems zrobiła kolejny duży krok w rozwoju działalności na polskim rynku, otwierając nowy magazyn w Gdańsku. Jego powierzchnia to 25 000 m kw., co łącznie...

Na początku 2024 roku firma BayWa r.e. Solar Systems zrobiła kolejny duży krok w rozwoju działalności na polskim rynku, otwierając nowy magazyn w Gdańsku. Jego powierzchnia to 25 000 m kw., co łącznie daje ponad 45 tys. m kw. powierzchni magazynowej BayWa r.e. Solar Systems w Polsce.

WAGO ELWAG Sp. z o.o. Przelotowa złączka instalacyjna 2773 Inline do przewodów sztywnych

Przelotowa złączka instalacyjna 2773 Inline do przewodów sztywnych Przelotowa złączka instalacyjna 2773 Inline do przewodów sztywnych

Dzięki takim złączkom od firmy WAGO ELWAG naprawienie lub przedłużenie przewodu jest tak proste jak nigdy dotąd! Za ich pomocą można nawet w najmniejszych przestrzeniach – szybko i bez użycia narzędzi...

Dzięki takim złączkom od firmy WAGO ELWAG naprawienie lub przedłużenie przewodu jest tak proste jak nigdy dotąd! Za ich pomocą można nawet w najmniejszych przestrzeniach – szybko i bez użycia narzędzi – połączyć przewody o przekroju od 0,75 do 4 mm kw. Wystarczy po prostu odizolować końcówkę przewodu i bez użycia jakichkolwiek narzędzi wsunąć ją do złączki – i bezpieczne połączenie gotowe.

ASTAT Sp. z o.o. Modułowe filtry aktywne firmy Schaffner

Modułowe filtry aktywne firmy Schaffner Modułowe filtry aktywne firmy Schaffner

Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom wyższych harmonicznych, można wykorzystać różne rozwiązania. Uzależnione są one od takich czynników jak: moc zapotrzebowana w zakładzie, sztywność sieci zasilającej,...

Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom wyższych harmonicznych, można wykorzystać różne rozwiązania. Uzależnione są one od takich czynników jak: moc zapotrzebowana w zakładzie, sztywność sieci zasilającej, moc odbiorników czy budowa samej instalacji elektroenergetycznej. Dobór konkretnego rozwiązania powinien opierać się na analizie układu zasilającego zakład, reżimu pracy i zainstalowanych odbiorników. Bardzo ważnym punktem doboru jest wykonanie pomiarów Jakości Energii Elektrycznej i ich prawidłowa...

IGE+XAO Polska Sp. z o.o. Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Niniejszy artykuł zawiera informacje o projektowaniu schematów elektrycznych i używaniu oprogramowania wspomagającego projektowanie w branży elektrycznej i automatyce.

Niniejszy artykuł zawiera informacje o projektowaniu schematów elektrycznych i używaniu oprogramowania wspomagającego projektowanie w branży elektrycznej i automatyce.

SIBA Polska Sp. z o.o. Bezpieczniki firmy SIBA – zastosowanie w magazynach energii z akumulatorami

Bezpieczniki firmy SIBA – zastosowanie w magazynach energii z akumulatorami Bezpieczniki firmy SIBA – zastosowanie w magazynach energii z akumulatorami

Magazyny energii mogą być źródłem zasilania tylko wtedy gdy są sprawne. Systemy umożliwiające pracę urządzeń w przypadku awarii zasilania są zróżnicowane od małych urządzeń UPS do baterii akumulatorów...

Magazyny energii mogą być źródłem zasilania tylko wtedy gdy są sprawne. Systemy umożliwiające pracę urządzeń w przypadku awarii zasilania są zróżnicowane od małych urządzeń UPS do baterii akumulatorów zapewniających zasilanie całych zakładów. Jest zatem sprawą kluczową, aby systemy zasilania awaryjnego same działały bez zarzutu. Bezpieczniki produkowane przez firmę SIBA zabezpieczają urządzenia, które w przypadku awarii zasilania dostarczają energię kluczowym odbiorom.

SONEL S.A. Pomiary impedancji pętli zwarcia na farmach fotowoltaicznych

Pomiary impedancji pętli zwarcia na farmach fotowoltaicznych Pomiary impedancji pętli zwarcia na farmach fotowoltaicznych

W związku z dynamicznym rozwojem farm fotowoltaicznych rośnie zapotrzebowanie na prawidłowe pomiary impedancji pętli zwarcia na odcinku inwerter-transformator nn/SN. Z pomocą przychodzi Sonel MZC-340-PV...

W związku z dynamicznym rozwojem farm fotowoltaicznych rośnie zapotrzebowanie na prawidłowe pomiary impedancji pętli zwarcia na odcinku inwerter-transformator nn/SN. Z pomocą przychodzi Sonel MZC-340-PV – pierwszy na świecie miernik przeznaczony do pomiarów impedancji pętli zwarcia w sieciach o napięciach dochodzących aż do 900 V AC, z kategorią pomiarową CAT IV 1000 V.

GROMTOR sp. z o.o. Nowoczesne narzędzia do projektowania i realizacji instalacji odgromowych

Nowoczesne narzędzia do projektowania i realizacji instalacji odgromowych Nowoczesne narzędzia do projektowania i realizacji instalacji odgromowych

Wyładowania atmosferyczne jako nieodłączny element burz stanowią poważne zagrożenie dla ludzi oraz infrastruktury. Aby zminimalizować ryzyko strat spowodowanych przez wyładowania atmosferyczne, można skutecznie...

Wyładowania atmosferyczne jako nieodłączny element burz stanowią poważne zagrożenie dla ludzi oraz infrastruktury. Aby zminimalizować ryzyko strat spowodowanych przez wyładowania atmosferyczne, można skutecznie zabezpieczać wszelkiego rodzaju obiekty, projektując i montując instalację odgromową zgodną z obowiązującymi przepisami.

Redakcja news Wiosenna promocja w Elektroklubie! Do wygrania 3-dniowy wyjazd z atrakcjami!

Wiosenna promocja w Elektroklubie! Do wygrania 3-dniowy wyjazd z atrakcjami! Wiosenna promocja w Elektroklubie! Do wygrania 3-dniowy wyjazd z atrakcjami!

Elektroklub jest programem partnerskim dla klientów wybranych hurtowni elektrotechnicznych, który powstał we współpracy z trzema producentami z tej branży: Philips, NKT i Schneider Electric. Obecnie trwa...

Elektroklub jest programem partnerskim dla klientów wybranych hurtowni elektrotechnicznych, który powstał we współpracy z trzema producentami z tej branży: Philips, NKT i Schneider Electric. Obecnie trwa w nim wiosenna promocja, w której można wygrać supernagrody!

Solfinity sp. z o.o. sp.k. Inwertery hybrydowe: przyszłość zrównoważonej energetyki

Inwertery hybrydowe: przyszłość zrównoważonej energetyki Inwertery hybrydowe: przyszłość zrównoważonej energetyki

Chcesz zwiększyć wydajność swojej instalacji fotowoltaicznej? Pomyśl o inwerterach hybrydowych. Dowiedz się, czym są te urządzenia, jakie korzyści płyną z ich wykorzystania i dlaczego to właśnie one są...

Chcesz zwiększyć wydajność swojej instalacji fotowoltaicznej? Pomyśl o inwerterach hybrydowych. Dowiedz się, czym są te urządzenia, jakie korzyści płyną z ich wykorzystania i dlaczego to właśnie one są przyszłością zrównoważonej energetyki.

CSI S.A Komputer PICO-EHL4-SEMI z oszczędnymi procesorami Intel® Celeron® J6412 oraz N6210

Komputer PICO-EHL4-SEMI z oszczędnymi procesorami Intel® Celeron® J6412 oraz N6210 Komputer PICO-EHL4-SEMI z oszczędnymi procesorami Intel® Celeron® J6412 oraz N6210

Firma CSI S.A. poszerza ofertę komputerów Mini PC o nowy produkt z serii PICO-SEMI od AAEON. Komputer PICO-EHL4-SEMI jest dostępny w dwóch wersjach procesorowych: Intel® Celeron® J6412 o mocy 10 W i Intel®...

Firma CSI S.A. poszerza ofertę komputerów Mini PC o nowy produkt z serii PICO-SEMI od AAEON. Komputer PICO-EHL4-SEMI jest dostępny w dwóch wersjach procesorowych: Intel® Celeron® J6412 o mocy 10 W i Intel® Celeron® N6210 o mocy 6,5 W.

Ewimar Sp. z o.o. Nowe ograniczniki przepięć do systemów automatyki i nie tylko

Nowe ograniczniki przepięć do systemów automatyki i nie tylko Nowe ograniczniki przepięć do systemów automatyki i nie tylko

Już wkrótce gama produktów z firmy Ewimar, zostanie wzbogacona o nowe produkty ochrony przeciwprzepięciowej, dedykowane do linii zasilających, linii pomiarowych oraz transmisyjnych.

Już wkrótce gama produktów z firmy Ewimar, zostanie wzbogacona o nowe produkty ochrony przeciwprzepięciowej, dedykowane do linii zasilających, linii pomiarowych oraz transmisyjnych.

Pewny Lokal Świadectwa energetyczne a nowoczesne instalacje elektryczne – jak innowacje technologiczne przekładają się na klasę energetyczną budynków?

Świadectwa energetyczne a nowoczesne instalacje elektryczne – jak innowacje technologiczne przekładają się na klasę energetyczną budynków? Świadectwa energetyczne a nowoczesne instalacje elektryczne – jak innowacje technologiczne przekładają się na klasę energetyczną budynków?

Nowoczesne technologie doprowadziły do wyraźnej transformacji sektora budownictwa, szczególnie w kwestii poprawy efektywności energetycznej. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i zmian klimatycznych...

Nowoczesne technologie doprowadziły do wyraźnej transformacji sektora budownictwa, szczególnie w kwestii poprawy efektywności energetycznej. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i zmian klimatycznych optymalizacja zużycia energii staje się priorytetem. Jednym z ważniejszych kroków prowadzących do obniżenia klasy energetycznej budynków jest wprowadzenie świadectwa energetycznego i nowoczesnych instalacji elektrycznych.

Fronius Polska Sp. z o.o. Fronius GEN24

Fronius GEN24 Fronius GEN24

Fronius zapewnia optymalne bezpieczeństwo i wysoki stopień zużycia energii na potrzeby własne w produkcji energii słonecznej – wszystko dzięki wysokiej jakości falownikom, do których dołącza teraz Fronius...

Fronius zapewnia optymalne bezpieczeństwo i wysoki stopień zużycia energii na potrzeby własne w produkcji energii słonecznej – wszystko dzięki wysokiej jakości falownikom, do których dołącza teraz Fronius GEN24.

Dominik Mamcarz, Ekspert ds. Techniczno-Rozwojowych w Alseva EPC CABLE POOLING: optymalne wykorzystanie zasobów elektrycznych

CABLE POOLING: optymalne wykorzystanie zasobów elektrycznych CABLE POOLING: optymalne wykorzystanie zasobów elektrycznych

Odnawialne źródła energii (OZE) odgrywają kluczową rolę w globalnych wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jednym z wyzwań związanych z efektywnym wykorzystaniem...

Odnawialne źródła energii (OZE) odgrywają kluczową rolę w globalnych wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jednym z wyzwań związanych z efektywnym wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych jest gromadzenie i przesyłanie wyprodukowanej energii elektrycznej. W tym kontekście technologia cable pooling zyskuje na znaczeniu, umożliwiając zoptymalizowane zarządzanie przesyłem energii elektrycznej ze źródeł OZE.

leroymerlin.pl Barwa światła, moc, rodzaj trzonka. Sprawdź, czym kierować się przy zakupie żarówek LED

Barwa światła, moc, rodzaj trzonka. Sprawdź, czym kierować się przy zakupie żarówek LED Barwa światła, moc, rodzaj trzonka. Sprawdź, czym kierować się przy zakupie żarówek LED

Oświetlenie LED cieszy się ogromną popularnością i nie ma w tym nic dziwnego, jeśli weźmie się pod lupę wszystkie jego zalety. Żarówki LED są wykorzystywane zarówno w warunkach domowych, jak i na zewnątrz,...

Oświetlenie LED cieszy się ogromną popularnością i nie ma w tym nic dziwnego, jeśli weźmie się pod lupę wszystkie jego zalety. Żarówki LED są wykorzystywane zarówno w warunkach domowych, jak i na zewnątrz, mają różne rozmiary, dzięki czemu można je dopasować do praktycznie każdego rodzaju lamp, są energooszczędne, a to tylko kilka z wielu ich zalet. Na co zwracać uwagę przy zakupie tego rodzaju żarówek i jak dopasować ich parametry do swoich potrzeb?

Bankier.pl Które produkty bankowe przydają się podczas remontu?

Które produkty bankowe przydają się podczas remontu? Które produkty bankowe przydają się podczas remontu?

Przeprowadzenie remontu to drogie i wymagające zadanie. Niemalże wszystkie wykonywane prace zmuszają zainteresowanych do podejmowania poważnych i przemyślanych decyzji finansowych. Mogą to jednak ułatwić...

Przeprowadzenie remontu to drogie i wymagające zadanie. Niemalże wszystkie wykonywane prace zmuszają zainteresowanych do podejmowania poważnych i przemyślanych decyzji finansowych. Mogą to jednak ułatwić niektóre produkty bankowe. O których z nich mowa? Tego lepiej dowiedzieć się jeszcze przed rozpoczęciem prac budowalnych.

NNV Sp z o.o. Czy fotowoltaika podnosi wartość nieruchomości?

Czy fotowoltaika podnosi wartość nieruchomości? Czy fotowoltaika podnosi wartość nieruchomości?

Panele fotowoltaiczne są coraz bardziej popularne. W dobie rosnących cen energii wiele osób ceni sobie niezależność od zewnętrznych dostawców prądu, oszczędność, jaką daje fotowoltaika oraz to, że jest...

Panele fotowoltaiczne są coraz bardziej popularne. W dobie rosnących cen energii wiele osób ceni sobie niezależność od zewnętrznych dostawców prądu, oszczędność, jaką daje fotowoltaika oraz to, że jest to ekologiczne źródło energii. Montaż paneli fotowoltaicznych na działce lub dachu domu ma jeszcze jedną zaletę – w przypadku sprzedaży nieruchomości podnosi jej wartość.

APATOR SA Apator uruchomił kolejny magazyn energii w sieci niskiego napięcia

Apator uruchomił kolejny magazyn energii w sieci niskiego napięcia Apator uruchomił kolejny magazyn energii w sieci niskiego napięcia

Apator SA we współpracy z TAURON Dystrybucja SA uruchomił magazyn energii służący do stabilizacji parametrów pracy sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia. To kolejny projekt realizowany przez toruńskiego...

Apator SA we współpracy z TAURON Dystrybucja SA uruchomił magazyn energii służący do stabilizacji parametrów pracy sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia. To kolejny projekt realizowany przez toruńskiego producenta dla krajowych Operatorów Sieci Dystrybucji, którzy poszukują skutecznych rozwiązań technicznych do bilansowania sieci oraz redukcji nadmiernych obciążeń w szczytach produkcji energii z odnawialnych źródeł.

Finder Polska Sp. z o.o. Automatyka budynkowa – jak żyć wygodniej, lepiej i oszczędniej

Automatyka budynkowa – jak żyć wygodniej, lepiej i oszczędniej Automatyka budynkowa – jak żyć wygodniej, lepiej i oszczędniej

Inteligentny dom często mylony jest z budynkiem pasywnym. Należy jednak pamiętać, że nie można tych dwóch pojęć stosować zamiennie. Samo zastosowanie smart home i innych komponentów automatyki nie czyni...

Inteligentny dom często mylony jest z budynkiem pasywnym. Należy jednak pamiętać, że nie można tych dwóch pojęć stosować zamiennie. Samo zastosowanie smart home i innych komponentów automatyki nie czyni z tradycyjnego domu budynku pasywnego. Niewątpliwie jednak należy pamiętać, że elementy automatyki budynkowej są składową pasywnych budowli i nawet zwykłe mieszkanie potrafią uczynić bardziej oszczędnym i ekologicznym.

F&F Pabianice MeternetPRO – system zdalnego odczytu, rejestracji danych oraz sterowania i powiadamiania

MeternetPRO – system zdalnego odczytu, rejestracji danych oraz sterowania i powiadamiania MeternetPRO – system zdalnego odczytu, rejestracji danych oraz sterowania i powiadamiania

Wiele ostatnio mówi się o poprawie efektywności energetycznej oraz energii odnawialnej w kontekście redukcji gazów cieplarnianych i rosnących kosztów energii. W silnie konkurencyjnym otoczeniu przedsiębiorstwa...

Wiele ostatnio mówi się o poprawie efektywności energetycznej oraz energii odnawialnej w kontekście redukcji gazów cieplarnianych i rosnących kosztów energii. W silnie konkurencyjnym otoczeniu przedsiębiorstwa wykazują dużą determinację do zmian prowadzących do optymalizacji kosztów, co zapewnić ma im zachowanie przewagi konkurencyjnej, wynikającej np. z przyjętej strategii przewagi kosztowej.

PHOENIX CONTACT Sp.z o.o. Modularny system drukujący – Thermomark E series

Modularny system drukujący – Thermomark E series Modularny system drukujący – Thermomark E series

System drukujący Thermomark E to całkowita nowość na rynku oznaczania. Jest to modułowy system do automatyzacji produkcji oznaczników łączący ze sobą etap drukowania i montażu różnych materiałów w jednym...

System drukujący Thermomark E to całkowita nowość na rynku oznaczania. Jest to modułowy system do automatyzacji produkcji oznaczników łączący ze sobą etap drukowania i montażu różnych materiałów w jednym cyklu roboczym. Rozwiązanie to umożliwia proste i bardzo wydajne oznaczanie przemysłowe, dzięki czemu efektywność naszej produkcji może wzrosnąć diametralnie.

PHOENIX CONTACT Sp.z o.o. Bezpieczeństwo Twojej inwestycji w PV to również certyfikowane ograniczniki przepięć Phoenix Contact

Bezpieczeństwo Twojej inwestycji w PV to również certyfikowane ograniczniki przepięć Phoenix Contact Bezpieczeństwo Twojej inwestycji w PV to również certyfikowane ograniczniki przepięć Phoenix Contact

Jak wykazano w różnych testach, nie tylko na uczelniach technicznych w Polsce, duży procent ograniczników przepięć (SPD) dostępnych na rynku nie spełnia parametrów deklarowanych w kartach katalogowych....

Jak wykazano w różnych testach, nie tylko na uczelniach technicznych w Polsce, duży procent ograniczników przepięć (SPD) dostępnych na rynku nie spełnia parametrów deklarowanych w kartach katalogowych. Dodatkowo w różnych materiałach marketingowych również można znaleźć nie zawsze pełne informacje na temat wymagań stawianych SPD, co nie pomaga w właściwym doborze odpowiedniego modelu do aplikacji. W tym artykule postaramy się przybliżyć najważniejsze zagadnienia, które pozwolą dobrać bezpieczne ograniczniki...

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Elektro.Info.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.elektro.info.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.elektro.info.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.