Page 15 - Administrator i Menedżer Nieruchomości 3/2020 demo
P. 15

   SYG – sygnalizuje odbiór sygna-  oraz na skrzyżowaniu tras przewo-  Napięcie zasilania  24 V AC/DC ±10%
            łów z pilota.            zowych. Badania te miały na celu   Pobór prądu         60 mA + 10 mA na każdy przekaźnik
            Na tylnej części obudowy odbior-  sprawdzenie maksymalnego zasię-
          nika zastosowano dwa oddzielne złą-  gu działania systemu. Podczas ba-  Stopień ochrony obudowy  IP54
          cza X1 i X2 (rys. 3.). Złącze X1 służy  dań prowadzonych w zajezdni lo-  Wymiary       118×118×221
          do podłączenia zasilania odbiorni-  komotyw elektrycznych przeprowa-  Masa                 4 kg
          ka, a złącze X2 umożliwia połącze-  dzono dodatkowe badanie mające   Liczba przekaźników wyjściowych  12
          nie wyjść przekaźnikowych odbior-  na celu określenie wpływu zakłóceń   Obciążalność prądowa wyjść   0,5 A/125 VAC lub 1 A/30 VDC
          nika z układem sterowania maszyny.  spowodowanych przejazdem loko-  przekaźnikowych
            Po załączeniu zasilania odbiorni-  motywy trakcyjnej na poprawność   Tab. 1.   Podstawowe parametry techniczne odbiornika typu MOB-1
          ka typu MOB-1, następuje urucho-  działania systemu Bluester. W każ-
          mienie systemu mikroprocesoro-  dym z rejonów badania realizowa-
          wego, który wchodzi w stan oczeki-  no czterokrotnie, zmieniając każdo-  Przycisk ON          Przycisk OFF
          wania na połączenie z pilotem typu  razowo położenie odbiornika wzglę-
          MPB-1. Odbieranie danych z pilota  dem pilota:
                                                                                                         Przyciski
          odbywa się za pomocą modułu blu-     pilot i odbiornik ustawione są                           funkcyjne
          etooth. Odpowiednio zaprogramo-  przodem do siebie,
          wany mikroprocesor steruje przekaź-     pilot ustawiony jest tyłem wzglę-                     Złącze
          nikami zgodnie z przesłanymi dany-  dem odbiornika,                                           ładowania
          mi z pilota. Podstawowe parametry   odbiornik ustawiony jest tyłem

          techniczne odbiornika typu MOB-1   względem pilota,
          przedstawiono w tabeli 1.     pilot i odbiornik ustawione są ty-  Rys. 4.   Schemat pokrywy pilota typu MPB-1 [4]
                                      łem do siebie.
          pilot typu MPB-1                                     je (rys. 7.). Wyniki tych badań przed-  konanie kontroli maszyny wyma-
                                     badania w zajezdni        stawiono w tabeli 4.       ga potwierdzania poprzez odczyt
            Schemat  pokrywy  pilota  typu  lokomotyw elektrycznych                       znacznika umieszczonego bezpo-
          MPB-1 pokazano na rysunku 4. W jej                   badania wpływu zakłóceń    średnio przy kontrolowanym ele-
          górnej części umieszczono dwa przy-  Celem badań w zajezdni lokomo- emitowanych przez   mencie, a ponieważ znaczniki RFID
          ciski oznaczone jako ON i OFF, słu-  tyw elektrycznych było określenie   lokomotywę trakcyjną na   są małe, to można je umieścić pra-
          żące do załączania i wyłączania pilo-  wpływu dużej ilości maszyn i urzą-  działanie systemu Bluester  wie w każdym miejscu. Przykła-
          ta. Po naciśnięciu przycisku ON na-  dzeń, w które wyposażona jest za-          dem tego rodzaju czynności mogą
          stępuje uruchomienie modułu pilo-  jezdnia, na zasięg działania systemu   Celem  badań  było  określenie  być wykonywane okresowo kontro-
          ta, sygnalizowane zaświeceniem zie-  Bluester. Przewidywano, że maszyny  wpływu  zakłóceń  emitowanych  le poziomu cieczy chłodzącej, stan
          lonej diody na przycisku OFF. Gdy  i urządzenia te, stojące na drodze pi-  przez lokomotywę trakcyjną na po-  wkładów  filtrów  czy  wzrokowe
          moduł pilota nawiąże kontakt z od-  lot-odbiornik, spowodują zmniejsze-  prawność działania systemu Bluester  sprawdzenie przewodów i złączek
          biornikiem świeci się żółta dioda  nie zasięgu (rys. 5.). Wyniki tych ba-  (rys. 8.). Wyniki tych badań przed-  w układzie odpowietrzenia układu
          na przycisku ON. Pozostałe przyci-  dań przedstawiono w tabeli 2.  stawiono w tabeli 5.  chłodzenia [5].
          ski, których ilość, oznaczenie i wy-                                              Informacje z pilota przekazywa-
          bór miejsca usytuowania zależą od  badania w chodniku  współpraca systemu       ne są do Systemu nadzoru przeglą-
          przeznaczenia systemu, służą do na-                  Bluester z systemem        dów technicznych maszyn SNAP
          dawania sygnałów sterujących. Syg-  Celem badań w chodniku było   nadzoru przeglądów   opracowanego przez ITG KOMAG.
          nały sterujące wysyłane są w posta-  określenie  maksymalnego  zasię-  technicznych maszyn SNAP  Jest to rozwiązanie, które stano-
          ci danych szeregowych, a przesyła-  gu na prostej drodze transportowej          wi programowe rozszerzenie syste-
          ny blok danych zawiera informacje  (rys. 6.). Wyniki tych badań przed-  Nowością w systemie Bluester  mu Bluester. Widok interfejsu apli-
          o stanie pracy sterujących przyci-  stawiono w tabeli 3.  jest połączenie w jednym urządze-  kacji sieciowej SNAP przedstawio-
          sków klawiatury [3].                                 niu dwóch funkcji: sterującej i kon-  no na rysunku 9. Osadzenie apli-
                                     badania na skrzyżowaniu   trolnej. Dzięki wyposażeniu pilo-  kacji w internecie pozwala na ła-
          badanie systemu Bluester   tras przewozowych         ta w możliwość zdalnego odczytu  twy dostęp z dowolnego miejsca,
          w warunkach kopalnianych                             znaczników RFID (ang. Radio Fre-  użytkownicy w zależności od na-
                                      Celem  badań  na  skrzyżowaniu  quency Identyfication) można kon-  danych uprawnień mogą przeglą-
            Badanie bezprzewodowego syste-  tras przewozowych było określenie  trolować, czy operator przestrzega  dać lub tworzyć nowe zadania do
          mu sterowania Bluester przeprowa-  maksymalnego zasięgu. Zakłada się,  procedur bezpieczeństwa. Produ-  realizacji z określoną w instrukcji
          dzone zostały w podziemiu kopal-  by odległość ta była jak najmniejsza  cent lub służby nadzoru mają moż-  obsługi częstotliwością.
          ni w trzech rejonach: zajezdni lo-  – operator powinien być w kontakcie  liwość określenia czynności, które   Głównym oknem programu jest
          komotyw elektrycznych, chodniku  wzrokowym z maszyną, którą steru-  należy wykonywać okresowo. Wy-  wykres prezentujący stan realizacji




                    nr 7-8/2020                                                www.elektro.info.pl
                                                                                                   13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20