Publikacje dr inż. Leszek Książek
mgr inż. Adam Kalinowski, Grzegorz Kowalski, dr inż. Aleksander Lisowiec, mgr inż. Paweł Wlazło, dr inż. Leszek Książek, mgr inż. Radosław Przybysz System pomiaru oraz wyznaczania profilu zużycia energii w zakładach produkcyjnych
W artykule przedstawiono system przeznaczony do pomiaru energii zużywanej przez maszyny w zakładzie produkcyjnym. Dane są przesyłane w systemie do Jednostki Centralnej za pomocą protokołu EtherCAT. Gromadzone...
W artykule przedstawiono system przeznaczony do pomiaru energii zużywanej przez maszyny w zakładzie produkcyjnym. Dane są przesyłane w systemie do Jednostki Centralnej za pomocą protokołu EtherCAT. Gromadzone dane mogą służyć do wyznaczania profilu poboru energii przez maszyny i modyfikowania cyklu produkcyjnego w celu zwiększenia efektywności zużycia energii. Opisywany system jest w pełni skalowalny, co wynika z konstrukcji magistrali EtherCAT.
mgr inż. Karol Makowiecki, dr inż. Leszek Książek, mgr inż. Andrzej Gacek Precyzja synchronizacji czasu w sieci Ethernet z wykorzystaniem protokołu IEEE 1588 dla potrzeb wytwarzania synchrofazorów
Artykuł przedstawia technologię synchronizacji czasu pomiędzy urządzeniami w sieci Ethernet, z wykorzystaniem protokołu IEEE 1588. Opisuje układ, w którym zaimplementowano synchronizację czasu za pomocą...
Artykuł przedstawia technologię synchronizacji czasu pomiędzy urządzeniami w sieci Ethernet, z wykorzystaniem protokołu IEEE 1588. Opisuje układ, w którym zaimplementowano synchronizację czasu za pomocą IEEE 1588 oraz przedstawia wyniki testów uzyskanej dokładności synchronizacji czasu. Uzyskana precyzja synchronizacji pozwala wykorzystać metodę do synchronizacji czasu w celu wyznaczania synchrofazorów.
mgr inż. Tadeusz Kozłowski, dr inż. Leszek Książek, mgr inż. Karol Makowiecki Implementacja magistrali CANBUS oraz protokołu transmisji PPM2 na przykładzie sterownika polowego MUPASZ 710plus
Interfejs CAN powstał na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, ale ze względu na swoje zalety, takie jak odporność na błędy transmisji i wprowadzony standard, znalazł zastosowanie również w innych gałęziach...
Interfejs CAN powstał na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, ale ze względu na swoje zalety, takie jak odporność na błędy transmisji i wprowadzony standard, znalazł zastosowanie również w innych gałęziach przemysłu. Jego szczególnie intensywny rozwój nastąpił w dziedzinie szeroko pojętej automatyki, w tym w obszarze inteligentnych czujników, uniwersalnych modułów sterowania oraz w napędach.