Pod koniec sierpnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 6 672 elektrycznych samochodów osobowych, z których dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 4 178, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 2 494. Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63% do 37%. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych w analizowanym okresie zwiększył się do 388 szt., a liczba autobusów elektrycznych wzrosła do 206 szt.
Przeczytaj również: 6,3 tys. samochodów elektrycznych w Polsce
Nadal rośnie liczba rejestracji elektrycznych motorowerów i motocykli, które na koniec sierpnia osiągnęły liczbę 5 731 szt. Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec sierpnia br. w Polsce funkcjonowało 888 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1 611 punktów). 30% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 70% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Źródło: orpa.pl
[licznik elektromobilności, elektromobilność, pojazd elektryczny, samochód elektryczny, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, napęd elektryczny, transport bezemisyjny, ekologiczny transport publiczny]