Usługa WeShare ma być początkowo dostępna na obszarze 150 km2 – od centrum Berlina poza obszar działania szybkiej kolei miejskiej – a następnie będzie zwiększać swój zasięg wraz z rozwojem floty. W pierwszej fazie działania WeShare klienci mogą korzystać z taryfy w wysokości 19 eurocentów za minutę bez jednorazowej opłaty rejestracyjnej. Od września taryfa w trzech dostępnych kategoriach wyniesie średnio 29 eurocentów za minutę.
Przeczytaj również: W Warszawie wystartował w pełni elektryczny car sharing
Korzystanie z WeShare przebiega przy pomocy smarfona, a płatność realizowana jest przez kartę kredytową. Wymaganiem jest również ukończenie 21 lat, ważne prawo jazdy od co najmniej roku i zameldowanie w Niemczech. Pojazdy udostępniane w ramach projektu będą zasilane energią elektryczną na publicznych stacjach ładowania znajdujących się w Berlinie, w tym w nowo powstających 70 punktach przy sklepach sieci Lidl i Kaufland. Volkswagen podjął niedawno partnerską współpracę z firmami należącymi do grupy Schwarz. Kooperacja ta ma służyć zaopatrzeniu floty samochodów koncernu w energię elektryczną oraz rozbudowie publicznie dostępnej sieci punktów ładowania.
Pojazdy udostępniane w ramach WeShare będą początkowo zasilane w energię przez pracowników serwisowych WeShare. Później stworzony zostanie system zachęcający użytkowników do samodzielnego ładowania akumulatorów EV.
Źródło: orpa.pl
[samochód elektryczny, pojazd elektryczny, elektromobilność, napęd elektryczny, Volkswagen, bezemisyjny transport publiczny, carsharing, stacje ładowania pojazdów elektrycznych]