Artykuł sponsorowany

Niezawodne zasilanie ruchomych odbiorników energii elektrycznej

 Nowimex s.c.  |  30.10.2017  |  2
Nowimex

Każdy ruchomy obiekt napędzany energią elektryczną, który nie ma możliwości korzystania z akumulatorów, musi mieć ją doprowadzoną z zewnątrz. Szynoprzewody są tanią i wygodną metodą dostarczania energii dla odbiorników poruszających się po z góry ustalonej, niezmiennej trasie (np. torowiska, alejki magazynowe, szyny podwieszane), przy czym topologia trasy może być bardzo skomplikowana z rozgałęzieniami, przesuwnicami, obrotnicami lub torem zamkniętym typu karuzela albo stadion.

Można też dzielić cały tor na sekcje, które są zasilane niezależnie lub całkiem pozbawione prądu. Wrota pożarowe między halami czy dłuższe przerwy w szynoprzewodzie można wykonać stosując lejki wyjazdowe i wjazdowe. Podobne rozwiązanie może służyć do stworzenia krótkich odcinków zasilających np. do ładowania akumulatorów wózków samojezdnych na stacjach postojowych. O szczegóły zapytaj ekspertów firmy Nowimex >>

Nowimex Nowimex


Szynoprzewody Vahle dostępne są w trzech podstawowych wariantach:

  • zamknięte w obudowie z tworzywa sztucznego (kasetowe), wielobiegunowe małej mocy (do 200A) do miejsc, gdzie mogą przebywać ludzie i szynoprzewód musi być zabezpieczony przed dotykiem szyn,
  • izolowane jednobiegunowe – o niższym stopniu ochrony, za to większej obciążalności (do 1800A),
  • jednobiegunowe nieizolowane – całkiem odkryte (IP00), ale o największej obciążalności do aż 4000A.

Łańcuch Nowimex

Poza najczęściej stosowanymi szynoprzewodami z przewodnikami z miedzi, istnieją też wersje ze stali zwykłej lub nierdzewnej oraz aluminiowe.

Wybór szynoprzewodu do zasilania ruchomego odbiornika energii elektrycznej zależy od:

  • długości i kształtu toru jazdy oraz dostępnych punktów zasilania,
  • ilości i mocy jednocześnie pracujących odbiorników,
  • warunków otoczenia (wilgotność, temperatura, zapylenie, chemia),
  • prędkości jazdy.

Nowimex

Mnogość zastosowań szynoprzewodów rozciąga się od klasycznych suwnic czy wciągników, poprzez automatyczne systemy wysokiego składowania, aż do wielkich wozów w hutach czy nawet dźwigów RTG w portach w miejsce dotychczasowego napędu spalinowego.

Oczywiście nie zawsze i nie wszędzie można zastosować szynoprzewody – wtedy szerokie pole do popisu mają zwijaki kablowe, systemy podwieszane (tzw. firanki), systemy bezdotkowe albo prowadniki łańcuchowe.

Nowimex Firanka Zwijak Nowimex
Prowadnik Nowimex

NOWOŚĆ!

Nowością jest system vPower firmy VAHLE bezdotykowy, indukcyjny system nowej generacji do przekazywania energii elektrycznej ruchomym odbiornikom energii. Moc zasilacza w zakresie od 10kW do 40kW (w wersji bazowej) oraz anten odbiorczych od 0,5kW do 3,3kW (można łączyć równolegle) pozwala zrealizować nawet bardzo wymagające aplikacje.

Brak jakichkolwiek elementów stykowych umożliwia uzyskiwanie dużych prędkości ruchu (o ile nie znajduje się w strefie dostępu ludzi) i zwiększa wydajność maszyny. Dodatkowo system VAHLE vPower pozwala usunąć ze współdzielonej przestrzeni komunikacyjnej przeszkody w postaci szczelin, płyt lub kanałów szynoprzewodowych nad- i podziemnych, co znacznie ułatwia pozostałą logistykę wewnątrzzakładową i poruszanie się ludzi.

System vPower Może być również wykorzystywany do ładowania akumulatorów wózków autonomicznych lub półautonomicznych zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Brak jakichklowiek elementów kontaktowych i ślizgowych pozwala również na stosowanie tego typu zasilania w Clean Room-ach lub innych przestrzeniach o podwyższonych wymaganiach czystości.

Dzięki nowej technologii 140kHz vPower jest łatwiejszy do zabudowy, mniej wrażliwy na zakłócenia z otoczenia i dopuszcza większą tolerancję odległości anteny odbiorczej od pętli zasilającej. Modułowa konstrukcja zasilacza pozwala w łatwy sposób zwiększyć moc systemu w przypadku jego rozbudowy a anteny można łączyć równolegle w celu uzyskania większej mocy. System ma możliwość śledzenia trasy oraz komunikacji z obiektem ruchomym. Trasa (pętla) może mieć praktycznie dowolny kształt włącznie z rozjazdami, skrzyżowaniami i odcinkami separowanymi.

Więcej informacji w firmie Nowimex tel: 22-8168579

Nowimex Nowimex s.c.
ul.Kremowa 65A
02-969 Warszawa

T: [+48] 22 816 85 79, 22 894 64 64
F: [+48] 22 816 85 34
K: [+48] 795 555 931 (stacjonarny)

email:  

Komentarze

(2)
Zbig | 21.12.2017, 15:36
Nie słyszałem o tym rozwiązaniu. Ciekawe czy montaż jest łatwy?
kristof | 05.01.2018, 09:29
też jestem ciekawy – ktoś miał do czynienia z tym systemem?
   1 / 1   
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Straty mocy w układach wyposażonych w filtry aktywne
  • - Krajowe uwarunkowania efektywności energetycznej
Zobacz szczegóły
Absolutne enkodery magnetyczne  do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Absolutne enkodery magnetyczne do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Nowoczesne systemy napędowe i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego absolutne wykrywanie w czasie rzeczywistym bieżącej pozycji wałka lub...
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl