Pełny numer elektro.info 7-8/2017 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Patrzę oczami klienta

Patrzę oczami klienta
Patrzę oczami klienta

Firma Transfer Multisort Elektronik powstała w 1990 r. jako niewielki rodzinny sklep, zajmujący się sprzedażą elementów elektronicznych do serwisu i drobnej produkcji. Podczas podróży na targi do Poznania wspólnie z mamą i bratem zastanawialiśmy się nad nazwą wówczas niedawno założonej firmy. Każdy preferował własne pomysły, więc aby sprawiedliwości stało się zadość, wybraliśmy od każdego po jednym słowie i połączyliśmy razem. Tak powstał Transfer Multisort Elektronik. Później oczywiście zaczęliśmy posługiwać się skróconą nazwą TME i tak jest do dzisiaj.

Czyli początki były raczej skromne?
– To były niesamowite lata. Proszę zauważyć, jak wiele firm sięga korzeniami do wczesnych lat 90. Nasze początki był to czas wielkiego entuzjazmu i nauki. Dość szybko nawiązaliśmy międzynarodowe kontakty, dzięki czemu mogliśmy na polskim rynku zaproponować wcześniej nieznane rozwiązania. Jako pierwsi wprowadziliśmy sprzedaż wysyłkową, wyprodukowaliśmy pierwszy katalog i powołaliśmy pierwsze w naszej branży call-center. Rynek był wtedy zupełnie inny niż obecnie, gdyż wielkie państwowe firmy elektroniczne były bankrutami, a nowy przemysł jeszcze nie powstał. Był to okres rozkwitu serwisów RTV, dla których byliśmy głównym dostawcą elementów zamiennych. Powstawało bardzo wiele nowych firm i wiele osób szukało swojej niszy. Przez wiele lat rośliśmy dzięki przewadze popytu nad podażą. Wraz z dynamicznym rozwojem gospodarki Polski i krajów Europy Centralnej i Wschodniej nasza pozycja zmieniała się, pozyskaliśmy nowe grupy klientów i wprowadzaliśmy zupełnie inny, bardziej skierowany do przemysłu, asortyment produktów. Otworzyliśmy dział sprzedaży przemysłowej, ukierunkowany na producentów. I to nie tylko elektroniki, ale i wielu innych dóbr przemysłowych. Elementy elektroniczne są wykorzystywane dosłownie w każdej działalności…

Jaka jest obecna struktura firmy?
– Nasza firma zdecydowanie rozwinęła się od czasów małego sklepiku z elementami. Obecnie posiadamy nowoczesne centrum logistyczno- biurowe w Łodzi. Zatrudniamy ok. 200 osób w pięciu krajach i dynamicznie zwiększamy liczbę naszych pracowników. Oczywiście, najistotniejsze dla firmy handlowej są działy sprzedaży, które również w przypadku naszej firmy są siłą napędową. Aby szybko budować ofertę i nadążać za potrzebami rynku, utworzyliśmy dział produktu dokonujący selekcji właściwych produktów. Ale oczywiście nie moglibyśmy się obyć bez sprawnego działu magazynowego i logistyki. Dzięki nim dostarczamy zamówienia złożone do godziny 17 następnego dnia roboczego w Polsce i średnio w ciągu dwóch-trzech dni roboczych do krajów sąsiednich. Posiadamy również bardzo rozbudowany dział informatyki. Dzięki niemu możemy zaoferować klientom między innymi supernowoczesną stronę internetową.

W jaki sposób zbudował Pan tak dużą firmę?
– Nie uważamy się za dużą firmę. W skali światowej należymy do firm średnich, jeśli chodzi o przychody. Ale jesteśmy dumni, że w dziedzinie rozwiązań organizacyjnych, oprogramowania, jakości oferowanych produktów i kompletności oferty należymy do czołówki. Tajemnica naszego sukcesu opiera się głównie na wspaniałych ludziach, którzy dla nas pracują. To właśnie nasze kadry pozwoliły na płynny i dynamiczny rozwój. Jeżeli zaś chodzi o prowadzenie firmy handlowej, to na każde nasze działanie staram się patrzeć przez pryzmat klienta. Trzeba zawsze spojrzeć na wszystko oczami klienta, ponieważ wybierze on tę firmę, która posiada asortyment w magazynie, oferuje dobrą jakość i przystępną cenę. Tylko takie podejście jest drogą do sukcesu. To klient decyduje o powodzeniu firmy. Obecnie uzyskaliśmy istotną przewagę w Europie Centralnej i Wschodniej nad naszymi konkurentami, dzięki zaoferowaniu klientom jednocześnie trzech uzupełniających się metod współpracy. Oferujemy drukowane katalogi wydawane w 5 językach, stronę internetową dostępną w 9 językach i, co chyba najważniejsze, obsługę telefoniczną w językach naszych klientów. Klient może swobodnie wybierać sposób zamawiania towaru.

Jesteście Państwo dystrybutorem kilkudziesięciu marek produktowych…
– Nadrzędną kwestią w polityce doboru marki jest to, aby klient mógł dokonać wyboru między produktami różnych marek. Najczęściej oferujemy w danym asortymencie produkty z różnych przedziałów cenowych. Dzięki temu, że przez ponad 18 lat naszej działalności zaufało nam kilkadziesiąt tysięcy europejskich firm (łącznie sprzedajemy do ponad 50 krajów), jesteśmy również atrakcyjnym partnerem dla światowych dostawców elementów elektronicznych. Obecnie co miesiąc podpisujemy od jednej do kilku umów dystrybucyjnych ze światowymi liderami w naszej branży.

Zupełnie inaczej ma się sprawa z produktami dalekowschodnimi. Jeśli decydujemy się na wprowadzenie na rynek europejski danego producenta dalekowschodniego, zawsze poprzedzane jest to długotrwałą analizą. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na kontrolę jakości tych towarów. Od podjęcia decyzji o wprowadzeniu do sprzedaży danego produktu do jego sprowadzenia mija średnio rok. Wynika to z wnikliwej analizy towarów, jak również testowania próbnych partii produktów w naszym laboratorium. Dane katalogowe są weryfikowane. Jeżeli nie możemy sprawdzić parametrów z powodu braku specjalizowanej aparatury, to posiłkujemy się firmami zewnętrznymi. Za oferowane przez nas produkty bierzemy odpowiedzialność. Pierwsza dostawa podlega kontroli przez dział produktu i wyrywkowej w naszym laboratorium.

Artykuł pochodzi z: miesięcznika elektro.info 9/2008
Tagi: 
elektro.info | 
wywiad

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Konkurs z nagrodami! Zobacz które miejsce zdobędziesz »

Kable i przewody - pobierz bezpłatny Ebook »

Konkurs dla elektryków Ebook
Jesteś specjalistą z branży elektrycznej lub teletechnicznej?
Weź udział w pierszej edycji Ligi Specjalistów i poczuj emocje związane z rywalizacją w konkursie! Zaglądaj na stronę ligaspecjalistow.pl i odpowiadaj na pytania ze swojej branży.  
zobacz konkurs »
Przedstawiamy nowy poradnik „Kable i przewody”! Znajdziecie w nim m.in. metody ochrony kabli przed pożarem, jak prowadzić i oznaczać trasy kablowe (...) czytam dalej »


Akumulatory do każdego typu pojazdu »

Rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce »

Akumulatory do każdego typu pojazdu Magazyny energi w polsce
Niezależnie od tego czy jeździsz samochodem osobowym, SUV-em, terenówką czy autem dostawczym, znajdziesz(...) czytam dalej » Aparatura łączeniową i sterownicza dla automatyki przemysłowej, techniki medycznej oraz automatyki budynków(...) czytam dalej »

Jak zdalnie monitorować pracę silnika?

UPS zasilacze Jak przekształcić silni elektryczny w inteligentne, połączone bezprzewodowo urządzenia. Czujnik montowany jest na kadłubie silnika indukcyjnego niskiego napięcia bez potrzeby okablowania czy wprowadzania zmian mechanicznych (...) czytam dalej »


Switche niezarządzalne - które wybrać?

Systemy fotowoltaiczne. Jak zwiększyć efektywność energetyczną?

Switche niezarządzalne Rola miedzi w energetyce słonecznej
Switche niezarządzalne są to urządzenia, które mają za zadanie przekazywanie danych między urządzeniami w wymagającym środowisku przemysłowym. Ich zadaniem jest zapewnienie przede wszystkim stabilnej, jak również wydajnej komunikacji.(...) czytam dalej » Sektor energii słonecznej umacnia się coraz bardziej. Według Solar Power Europe, w roku 2017 została zainstalowana globalnie większa moc energii fotowoltaicznej niż (...) czytam dalej »

Stacje ładowania elektryków przed własnym domem »

Co się stało z tymi kablami?

miejska stacja ładowania Co sie stało z kablami
Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Jednak ich żywot jest uzależniony od stacji ładowania. Stacja ładowania to urządzenie elektryczne, które(...) czytam dalej » Wszelkie błędy popełnione na etapie projektowania, wykonawstwa i eksploatacji nawarstwiają się latami, stopniowo pro­wadząc do wydłużenia czasu poświęcanego na administrację systemu, zmniejszając pewność jego działania i tym samym (...) czytam dalej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
12/2018

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2018
W miesięczniku m.in.:
  • - Aspekty techniczne i ekonomiczne kompensacji mocy biernej w obiektach użyteczności publicznej
  • - Optymalizacja elektroenergetycznych sieci SN
Zobacz szczegóły

Torba i walizka na narzędzia Knipex 1

Każdy posiadacz dużej liczby narzędzi zdaje sobie z tego sprawę, że utrzymanie ich w porządku ułatwia i przyspiesza pracę. Dlatego torby czy też walizki na narzędzia są świetnym...
ZPAS ZPAS
ZPAS z siedzibą w Przygórzu to lider produkcji szaf i obudów teleinformatycznych, energetycznych i automatyki oraz kompleksowych rozwiązań...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl