elektro.info

BradyPrinter A8500: Pełna automatyzacja identyfikowalności płytek drukowanych w liniach SMT

BradyPrinter A8500: Pełna automatyzacja identyfikowalności płytek drukowanych w liniach SMT

Drukarka i aplikator etykiet BradyPrinter A8500 niezawodnie automatyzuje oznaczanie płytek z obwodami drukowanymi, co pozwala uzyskać pełną identyfikowalność. Urządzenie w sposób spójny drukuje i nakłada...

Drukarka i aplikator etykiet BradyPrinter A8500 niezawodnie automatyzuje oznaczanie płytek z obwodami drukowanymi, co pozwala uzyskać pełną identyfikowalność. Urządzenie w sposób spójny drukuje i nakłada nawet najmniejsze etykiety z naszej gamy automatycznie nakładanych etykiet poliimidowych, które są odporne na cały proces produkcji płytek drukowanych.

XIII Konferencja Innowacyjne Rozwiązania Dla Budownictwa

XIII Konferencja Innowacyjne Rozwiązania Dla Budownictwa

W dniach 9–10 października 2019 roku w OPALENICY k. Nowego Tomyśla odbyła się „XIII KONFERENCJA INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA DLA BUDOWNICTWA”, tradycyjnie zorganizowana przez Zakłady Kablowe Bitner Sp. z o.o.,...

W dniach 9–10 października 2019 roku w OPALENICY k. Nowego Tomyśla odbyła się „XIII KONFERENCJA INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA DLA BUDOWNICTWA”, tradycyjnie zorganizowana przez Zakłady Kablowe Bitner Sp. z o.o., firmę Miwi Urmet Sp. z o.o. oraz Kontakt-Simon S.A. Bieżąca edycja odbywała się pod patronatem medialnym „elektro.info”, przy udziale następujących firm: EATON Electric Sp. z o.o., THEUSLED „TNC INVESTMENTS” Sp. z o.o. Sp. K., GMP DEFENCE Sp. z o.o. Sp. K., HYBRYD Sp. z o.o., ETI Polam Sp. z o.o.,...

Asortyment walizek narzędziowych KNIPEX

Asortyment walizek narzędziowych KNIPEX

Walizki narzędziowe KNIPEX oferują równowagę między dużą pojemnością, mocną konstrukcją, kompaktowymi wymiarami i stosunkowo małą wagą. W zależności od potrzeb użytkowników, występują w różnych rozmiarach...

Walizki narzędziowe KNIPEX oferują równowagę między dużą pojemnością, mocną konstrukcją, kompaktowymi wymiarami i stosunkowo małą wagą. W zależności od potrzeb użytkowników, występują w różnych rozmiarach i możliwościach wyposażenia. Wykorzystywane są w branży: elektrycznej, sanitarnej, grzewczej i wielu innych.

Elektryczna furgonetka do sprzedaży lodów

Redakcja | 2019-06-25
Elektryczna furgonetka do sprzedaży lodów

Nissan „wyjął” silnik spalinowy z typowej furgonetki do sprzedaży lodów, tworząc koncepcję całkowicie elektrycznego pojazdu o takim przeznaczeniu. Firma nawiązała współpracę z producentem lodów Mackie’s of Scotland, który pozyskuje mleko z rodzinnej farmy zasilanej z odnawialnych źródeł energii – wiatru i słońca. Projekt udowadnia, że stosując podejście „Z nieba do wafelka”, można uniezależnić się od węgla na każdym etapie, jaki przechodzi lodowy smakołyk.

Zobacz także

Stacje ładowania źródeł energii pojazdów elektrycznych

Stacje ładowania źródeł energii pojazdów elektrycznych

Pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne – dzieje się tak za sprawą mniejszych kosztów ich bieżącej eksploatacji, w porównaniu do samochodów z silnikami spalinowymi. W obecnie używanych w...

Pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne – dzieje się tak za sprawą mniejszych kosztów ich bieżącej eksploatacji, w porównaniu do samochodów z silnikami spalinowymi. W obecnie używanych w pojazdach źródłach energii wymagane jest ich częste ładowanie ze względu na niewielki zasięg tych pojazdów.

Pojazdy elektryczne (część 1) - przyszłość transportu i energetyki?

Pojazdy elektryczne (część 1) - przyszłość transportu i energetyki?

W pierwszej części artykułu opisane zostały zagadnienia podstawowe, natomiast w kolejnych częściach skupiono się na kwestiach możliwej współpracy pojazdów elektrycznych z siecią elektroenergetyczną oraz...

W pierwszej części artykułu opisane zostały zagadnienia podstawowe, natomiast w kolejnych częściach skupiono się na kwestiach możliwej współpracy pojazdów elektrycznych z siecią elektroenergetyczną oraz rozwojem związanych z tym usług energetycznych.

Pojazdy elektryczne (część 2) - przyszłość transportu i energetyki?

Pojazdy elektryczne (część 2) - przyszłość transportu i energetyki?

Celem artykułu jest przybliżenie tematyki dotyczącej pojazdów elektrycznych i ich roli w kształtowaniu przyszłych struktur energetycznych, gdyż problematyka z tym związana w krajowej literaturze wydaje...

Celem artykułu jest przybliżenie tematyki dotyczącej pojazdów elektrycznych i ich roli w kształtowaniu przyszłych struktur energetycznych, gdyż problematyka z tym związana w krajowej literaturze wydaje się być niewystarczająco rozpowszechniana. W pierwszej części artykułu opisane zostały zagadnienia podstawowe związane z budową pojazdów elektrycznych, natomiast w niniejszej części skupiono się na zagadnieniu ich ładowania.

Furgonetki z lodami – w szczególności starsze modele – są w większości wyposażone w silniki diesla pozostające w nieustannym ruchu w celu zasilania urządzeń chłodniczych. Pracując na biegu jałowym, silniki te emitują szkodliwe substancje, w tym sadzę. Niektóre brytyjskie miasta planują zakazać wstępu takim pojazdom lub nałożyć na nie kary. Koncepcja firmy Nissan to rozwiązanie dla tych dostawców, którzy chcą zmniejszyć swój ślad węglowy i jednocześnie zaoferować klientom lepsze doświadczenia.

Napęd elektryczny, który nie tylko pozwala jeździć, ale również produkować prąd

Prototyp furgonetki bazuje na modelu e-NV200 – całkowicie elektrycznym pojeździe użytkowym marki Nissan. Opracowana koncepcja to praktyczna demonstracja elektrycznego ekosystemu Nissana łączącego bezemisyjny układ napędowy i akumulatory z odzysku z wytwarzaniem odnawialnej energii słonecznej. Silnik furgonetki zasilany jest przez akumulator trakcyjny o pojemności 40 kWh, a pokładowe urządzenia do lodów, w tym automat do produkcji, chłodnia i lodówka na napoje czerpią energię z niedawno zaprezentowanego systemu Nissan Energy ROAM, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Zaprojektowany zarówno do zastosowań profesjonalnych, jak i rekreacyjnych, ROAM to przenośny agregat wykorzystujący ogniwa litowo-jonowe odzyskane z samochodów elektrycznych pierwszej generacji (produkowanych od 2010 roku). Rozwiązanie to zapewnia drugie życie akumulatorom z pojazdów elektrycznych marki Nissan.

Furgonetka z lodami Nissan e-NV200

Zasięg modelu e-NV200 to 200 km bez ładowania. Dwa agregaty Nissan Energy ROAM mają łączną pojemność 1,4 kWh i moc wyjściową do 1 kW. Można je ładować z sieci 230 V (naładowanie do pełna zajmuje około godziny) albo z paneli słonecznych umieszczonych na dachu furgonetki (naładowanie do pełna w ciągu 2-4 godzin).

Opracowana koncepcja zmienia wiele dotychczasowych założeń związanych z furgonetką z lodami. Lody wydawane są z otwieranego okienka znajdującego się z boku pojazdu, natomiast sprzedawca podaje je, stojąc obok furgonetki, będąc w bezpośrednim kontakcie z klientem, bez bariery w postaci lady. Za lody można płacić zarówno gotówką, jak i kartą zbliżeniową lub smartfonem poprzez panel „tap-to-pay” zainstalowany z boku furgonetki.

Głośnik grający przyciągającą klientów melodię (niekoniecznie lubiany przez rodziców) został zastąpiony inteligentnym przyciskiem, po którego naciśnięciu wysyłany jest tweet z dokładnym miejscem furgonetki określanym przez globalną usługę lokalizacyjną What3Words. What3Words dzieli świat na fragmenty o wymiarach 3x3 m, z których każdy jest oznaczony niepowtarzalnym „adresem” złożonym z trzech słów. Przykładowo: ///trendy.angel.define to punkt na wybrzeżu w brytyjskim dystrykcie Brighton & Hove. W ten sposób klienci mogą łatwo znaleźć furgonetkę w miejscach, w których nie funkcjonują typowe adresy – na przykład w parku czy na wybrzeżu.

Dzięki funkcji dwukierunkowego ładowania modelu e-NV200 właściciele mogą czerpać dochody także zimą, gdy pojazd jest używany mniej intensywnie. Akumulator pojazdu e-NV200 wyposażonego w ładowarkę V2G (Vehicle-to-Grid) może magazynować nadwyżki energii (na przykład energię odnawialną z wiatru i słońca) i w razie potrzeby oddawać ją z powrotem do sieci. Technologia ta może przyczynić się do równoważenia okresów szczytowego zapotrzebowania na energię, zapewniając jednocześnie dodatkowe dochody właścicielom w czasie, kiedy nie potrzebują samochodu elektrycznego jako środka transportu.

Źródło: Nissan

Powiązane

news Elektryczne terenówki w kopalni odkrywkowej

Elektryczne terenówki w kopalni odkrywkowej

W Kopalni Węgla Brunatnego Turów trwają testy samochodu terenowego na bazie Landrovera Defender o elektrycznym układzie napędowym. Pierwsza faza testów przeprowadzona została w Kopalni Węgla Brunatnego...

W Kopalni Węgla Brunatnego Turów trwają testy samochodu terenowego na bazie Landrovera Defender o elektrycznym układzie napędowym. Pierwsza faza testów przeprowadzona została w Kopalni Węgla Brunatnego Turów – drugiej pod względem wielkości kopalni należącej do PGE GiEK – w ramach współpracy Południowo-Zachodniego Klastra Energii, do którego należy turoszowski kompleks energetyczny, i Zgorzeleckiego Klastra Energii.

news Jak wygląda samolot solarny?

Jak wygląda samolot solarny?

10 lipca br. studenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zbudowali i zaprezentowali po raz pierwszy samolot solarny. Konstrukcja jest bezzałogowa i zasilana wyłączenie energią słoneczną. Jest to pierwszy...

10 lipca br. studenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zbudowali i zaprezentowali po raz pierwszy samolot solarny. Konstrukcja jest bezzałogowa i zasilana wyłączenie energią słoneczną. Jest to pierwszy tego typu studencki projekt w Polsce.

news Wystartował carsharing skuterów i hulajnóg elektrycznych

Wystartował carsharing skuterów i hulajnóg elektrycznych

W ramach współpracy ING Bank Śląski i blinkee.city wystartował carsharing skuterów i hulajnóg elektrycznych. Na początek w ciągu ostatnich dni na ulice największych polskich aglomeracji wyjechało 620 skuterów.

W ramach współpracy ING Bank Śląski i blinkee.city wystartował carsharing skuterów i hulajnóg elektrycznych. Na początek w ciągu ostatnich dni na ulice największych polskich aglomeracji wyjechało 620 skuterów.

Komentarze

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Elektro.info.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.elektro.info.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.elektro.info.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.