W 2018 roku firma GreenWay Polska powiększyła swoją sieć o 83 nowe punkty (w tym 68 własnych i 15 partnerskich) do łącznie 115. Do sieci przyłączano średnio w miesiącu prawie siedem nowych stacji ładowania. Do grona partnerów GreenWay dołączyła IKEA, przyłączając do sieci 8 własnych ładowarek AC.
Dowiedz się więcej: GreenWay Polska rozpoczyna współpracę z IKEA
Najpopularniejszym standardem ładowania w sieci GreenWay jest CHAdeMO, który odpowiada za 2/3 wszystkich sesji ładowania. W ciągu roku użytkownicy pobrali łącznie 350 MWh do ładowania swoich samochodów. Statystycznie daje to około 56 minut na jedną sesję, w trakcie której pobierano 17 kWh. Ładowanie pozwoliło zredukować emisję CO2 z silników spalinowych o prawie 300 ton.
Systematyczny wzrost liczby ładowarek przełożył się na liczbę klientów korzystających z usług ładowania. Na koniec roku w sieci zarejestrowanych było ponad 1800 osób. W ciągu roku do grona zarejestrowanych użytkowników sieci przyłączało się więc średnio ponad 150 kierowców. Dla porównania – w Polsce średnio w miesiącu rejestrowanych jest około 100 samochodów elektrycznych.
W tym roku spółka zamierza zainstalować 136 ładowarek, w tym 83 szybkich (50-150 kW), 7 ultraszybkich (350 kW), 39 AC (22 kW). Uruchamianie ładowarek jest uzależnione od kwestii formalnych związanych z przyłączaniem stacji do sieci operatorów systemów dystrybucyjnych (OSD), a już w niedalekiej przyszłości od odbiorów technicznych dokonywanych przez Urząd Dozoru Technicznego. W 2019 przy stacjach GreenWay pojawi się także 7 GridBoosterów (magazynów energii).
Źródło: GreenWay Polska
[elektromobilność, GreenWay Polska, Ikea, samochód elektryczny, pojazd elektryczny, napęd elektryczny, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje ładowania ev, transport bezemisyjny]