Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Testy autonomicznych autobusów elektrycznych w Singapurze

 Redakcja  |  12.01.2018
mat. prasowe

Volvo Buses podpisało z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze umowę o współpracy przy programiebadań i rozwoju na rzecz autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Program ten jest częścią działań Urzędu Transportu Lądowego w Singapurze na rzecz stworzenia nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego przyszłości.

Singapur i tamtejszy Urząd Transportu Lądowego (LTA) dążą do stworzenia zrównoważonego środowiska miejskiego poprzez ukierunkowanie na transport publiczny i zastosowanie autonomicznych pojazdów. Singapur ogłosił, że autonomiczne autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach kraju do roku 2022.

Zobacz także: Czym są samochody autonomiczne?

Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologii tego typu w transporcie publicznym, choć wcześniej firma wdrożyła ją w górnictwie, kamieniołomach czy procesie wywozu odpadów.

Podstawę programu stanowią dwa 12-metrowe elektryczne autobusy Volvo 7900 Electric, czyli pojazdy tego samego typu, jak te, które Volvo Buses dostarcza już dzisiaj. Volvo i NTU zbudują rozwiązanie autonomicznego napędu na platformie Volvo.

Dowiedz się więcej: Technologia e-busów pomoże w walce ze smogiem

Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym będzie używany w nowej zaawansowanej placówce testowej dla pojazdów autonomicznych w Singapurze - CETRAN (centrum doskonałości w zakresie testowania i badań pojazdów autonomicznych), uruchomionej w listopadzie 2017 roku. Na zamkniętym obszarze specjaliści NTU będą mogli przetestować nowe funkcje pojazdu i zbadać, w jaki sposób autobus współdziała z innymi użytkownikami drogi w różnych warunkach.

Drugi autobus elektryczny będzie używany do testów w zajezdni autobusowej - we współpracy z SMRT – lokalnym operatorem transportu publicznego. Docelowo autonomiczne autobusy przyszłości powinny być w stanie ładować swoje akumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni czy parkować całkowicie autonomicznie.

Przeczytaj także: Odpowiedź na smog - autonomiczne elektro-minibusy na ulicach Paryża



Program współpracy pomiędzy Volvo Buses a NTU potrwa dwa lata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym dotrą do Singapuru na początku 2019 roku.

Szybkoładujące stacje, oparte na technologii wspólnego interfejsu OppCharge, zostaną dostarczone przez ABB. Interfejs OppCharge jest bardzo dobrze dostosowany do rozwiązań autonomicznego ładowania w zajezdniach autobusowych, a także w czynnym ruchu drogowym.

Źródło: materiały prasowe.


 

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zerwij z rozmazanymi etykietami - trwałe oznaczenia kabli i aparatur » »
Oznaczenie kabli i przewodów elektrycznych

Oznacznik powinien umożliwić identyfikację komponentów systemu i dostarczać informacje na temat instalacji przez wiele kolejnych lat (...) czytaj dalej »


Złącza do podłączenia silnika - przejrzyste i oszczędzające miejsce »

Jaki osprzęt instalacyjny do nowoczesnych wnętrz?

Jak podłączyć silnik elektryczny Jakie włączniki do nowoczesnych wnętrz
Oszczędność miejsca z jednej strony, przejrzystość i funkcjonalność z drugiej - takie są dziś wymagania... czytaj dalej » Świeże pomysły łączące wysmakowaną awangardę i nowoczesność charakteryzujący współczesne wnętrza... (...) czytaj dalej »

Jak skomunikować wszystkie urządzenia na obiekcie w jednej sieci?

komunikacja urządzeń w sieci W systemach energetyki i zasilania z roku na rok coraz więcej można znaleźć urządzeń mających interfejsy komunikacyjne...  czytaj dalej »


Czy Przemysł 4.0 zmieni cyfrowy świat » Poznaj rozwiązania zasilania światowej klasy »
Przemysł 4.0 - cyfrowy świat Jaki UPS do wrażliwych odbiorników
Cyfryzacja przemysłu oraz rynku elektroenergetycznego staje się faktem i wiele wskazuje na to, że (…) czytaj dalej »
Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów (...) czytaj dalej»

Zobacz produkty dedykowane energii odnawialnej »

energia odnawialna Świat potrzebuje energii odnawialnej, a NKT uważa, że przyjęcie swojej części odpowiedzialności to naturalny krok(...) czytaj dalej »


   
Nowoczesne systemy napędowe
i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Straty mocy w układach wyposażonych w filtry aktywne
  • - Krajowe uwarunkowania efektywności energetycznej
Zobacz szczegóły
Absolutne enkodery magnetyczne  do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Absolutne enkodery magnetyczne do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Nowoczesne systemy napędowe i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego absolutne wykrywanie w czasie rzeczywistym bieżącej pozycji wałka lub...
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl