Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Ładowanie przez "dachowanie", czyli elektro-pojazdy na drodze ku słońcu

 Redakcja  |  05.01.2018
Volkswagen Group

Czytelnikom portalu "elektro.info.pl" z pewnością nieobce są dokonania zespołu studentów Politechniki Łódzkiej z LODZ SOLAR TEAM, którzy Australię i Południową Afrykę przemierzali w solarnym bolidzie - najpierw EAGLE ONE, a następnie udoskonalnym modelem EAGLE TWO. Tymczasem, jak donosi portal innogy.forbes.pl, nad solarnymi elektro-pojazdami pracuje intensywnie Audi. Firma przymierza się bowiem do produkcji samochodów z solarnymi dachami.

W ten sposób niemiecki producent pragnie zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych: samochód, stojąc na parkingu, np. przed biurem, ładowałby się podczas pracy jego właściciela, który po kilku godzinach mógłby przejechać nawet 80 kilometrów. Audi nawiązał w tym celu współpracę z Alta Devices, spółką-córką chińskiego producenta fotowoltaiki - Hanergy.

Zobacz także: Sukcesy Lodz Solar Team w australijskim wyścigu solarnych pojazdów

Jej efektem ma być opracowanie projektu panoramicznych dachów z wbudowanymi cienkimi i elastycznymi ogniwami fotowoltaicznymi, natomiast na pierwszym etapie Audi i Hanergy zintegrują produkowane przez Alta Devices błony fotowoltaiczne ze szklanym, panoramicznym dachem samochodów niemieckiego producenta. W założeniu niemal cała powierzchnia dachu ma być pokryta ogniwami słonecznymi.

Pozyskana energia ma na początek zasilać klimatyzację lub ogrzewanie siedzeń. Jeśli uda się zwiększyć wydajność ogniw, energia słoneczna ma bezpośrednio ładować akumulatory odpowiedzialne za napęd. Odpowiadać za to będą ogniwa PV o wydajności ponad 25 procent, które działają również przy bardzo słabym świetle i w wysokich temperaturach.

Przeczytaj również: W "garażu projektowym" Lodz Solar Team, czyli jak ABB wspomogło łódzkich studentów

Co ciekawe, Hanergy już w ubiegłym roku zaprezentowało cztery prototypowe pojazdy z solarnymi dachami. Na pokładach mają znaleźć się zestawy litowo-jonowych baterii, zapewniających zasięg do 350 km. Wg konstruktorów, 5-6 godzin słońca ma zapewnić od 8 do 10 kWh mocy dziennie, dzięki czemu samochód elektryczny - korzystając tylko i wyłącznie z energii słonecznej, przejedzie około 80 km.

Źródło: innogry.forbes.pl (orygianlny materiał można znaleźć tutaj).

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zerwij z rozmazanymi etykietami - trwałe oznaczenia kabli i aparatur » »
Oznaczenie kabli i przewodów elektrycznych

Oznacznik powinien umożliwić identyfikację komponentów systemu i dostarczać informacje na temat instalacji przez wiele kolejnych lat (...) czytaj dalej »


Złącza do podłączenia silnika - przejrzyste i oszczędzające miejsce »

Jaki osprzęt instalacyjny do nowoczesnych wnętrz?

Jak podłączyć silnik elektryczny Jakie włączniki do nowoczesnych wnętrz
Oszczędność miejsca z jednej strony, przejrzystość i funkcjonalność z drugiej - takie są dziś wymagania... czytaj dalej » Świeże pomysły łączące wysmakowaną awangardę i nowoczesność charakteryzujący współczesne wnętrza... (...) czytaj dalej »

Jak skomunikować wszystkie urządzenia na obiekcie w jednej sieci?

komunikacja urządzeń w sieci W systemach energetyki i zasilania z roku na rok coraz więcej można znaleźć urządzeń mających interfejsy komunikacyjne...  czytaj dalej »


Czy Przemysł 4.0 zmieni cyfrowy świat » Poznaj rozwiązania zasilania światowej klasy »
Przemysł 4.0 - cyfrowy świat Jaki UPS do wrażliwych odbiorników
Cyfryzacja przemysłu oraz rynku elektroenergetycznego staje się faktem i wiele wskazuje na to, że (…) czytaj dalej »
Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów (...) czytaj dalej»

Zobacz produkty dedykowane energii odnawialnej »

energia odnawialna Świat potrzebuje energii odnawialnej, a NKT uważa, że przyjęcie swojej części odpowiedzialności to naturalny krok(...) czytaj dalej »


   
Nowoczesne systemy napędowe
i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Straty mocy w układach wyposażonych w filtry aktywne
  • - Krajowe uwarunkowania efektywności energetycznej
Zobacz szczegóły
Absolutne enkodery magnetyczne  do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Absolutne enkodery magnetyczne do montażu i integracji w napędach o dużej wydajności

Nowoczesne systemy napędowe i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego absolutne wykrywanie w czasie rzeczywistym bieżącej pozycji wałka lub...
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl