Pełny numer elektro.info 7-8/2017 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Ładowanie przez "dachowanie", czyli elektro-pojazdy na drodze ku słońcu

 Redakcja  |  05.01.2018
Volkswagen Group

Czytelnikom portalu "elektro.info.pl" z pewnością nieobce są dokonania zespołu studentów Politechniki Łódzkiej z LODZ SOLAR TEAM, którzy Australię i Południową Afrykę przemierzali w solarnym bolidzie - najpierw EAGLE ONE, a następnie udoskonalnym modelem EAGLE TWO. Tymczasem, jak donosi portal innogy.forbes.pl, nad solarnymi elektro-pojazdami pracuje intensywnie Audi. Firma przymierza się bowiem do produkcji samochodów z solarnymi dachami.

W ten sposób niemiecki producent pragnie zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych: samochód, stojąc na parkingu, np. przed biurem, ładowałby się podczas pracy jego właściciela, który po kilku godzinach mógłby przejechać nawet 80 kilometrów. Audi nawiązał w tym celu współpracę z Alta Devices, spółką-córką chińskiego producenta fotowoltaiki - Hanergy.

Zobacz także: Sukcesy Lodz Solar Team w australijskim wyścigu solarnych pojazdów

Jej efektem ma być opracowanie projektu panoramicznych dachów z wbudowanymi cienkimi i elastycznymi ogniwami fotowoltaicznymi, natomiast na pierwszym etapie Audi i Hanergy zintegrują produkowane przez Alta Devices błony fotowoltaiczne ze szklanym, panoramicznym dachem samochodów niemieckiego producenta. W założeniu niemal cała powierzchnia dachu ma być pokryta ogniwami słonecznymi.

Pozyskana energia ma na początek zasilać klimatyzację lub ogrzewanie siedzeń. Jeśli uda się zwiększyć wydajność ogniw, energia słoneczna ma bezpośrednio ładować akumulatory odpowiedzialne za napęd. Odpowiadać za to będą ogniwa PV o wydajności ponad 25 procent, które działają również przy bardzo słabym świetle i w wysokich temperaturach.

Przeczytaj również: W "garażu projektowym" Lodz Solar Team, czyli jak ABB wspomogło łódzkich studentów

Co ciekawe, Hanergy już w ubiegłym roku zaprezentowało cztery prototypowe pojazdy z solarnymi dachami. Na pokładach mają znaleźć się zestawy litowo-jonowych baterii, zapewniających zasięg do 350 km. Wg konstruktorów, 5-6 godzin słońca ma zapewnić od 8 do 10 kWh mocy dziennie, dzięki czemu samochód elektryczny - korzystając tylko i wyłącznie z energii słonecznej, przejedzie około 80 km.

Źródło: innogry.forbes.pl (orygianlny materiał można znaleźć tutaj).

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zdobądź certyfikat i uprawnienia » Zapraszamy na kurs przygotowujący do egzaminu kwalifikacyjnego Grupa 1 – Elektroenergetyczna, Kategoria E i D

Kurs kwalifikacyjny Grupa 1 elektroenergetyczna Po zakończeniu szkolenia odbędzie się praktyczny test egzaminacyjny. Uczestnik, który pozytywnie zaliczy test oraz zda pozytywnie egzamin kwalifikacyjny przed Państwową Komisją Kwalifikacyjną, otrzymuje imienne świadectwo upoważniające go do samodzielnego wykonywania pomiarów elektrycznych(...) czytam dalej »


Normy na urządzenia zasilające a ups-y kompensacyjne »
Upsy kompensacyjne

Wymagania dotyczące jakości dostarczanej energii poza zakresem zmian napięcia i częstotliwości sprowadzają (...) czytam dalej »


Ładowarka samochodów elektrycznych w domowym garażu »

Zalety i funkcje ładowarek podtynkowych »

ładowarka samochodu elektrycznego ładowarki podtynkowe
Najwyższe standardy produkcji zapewniają możliwość stosowania wewnątrz i na zewnątrz, a jego obudowa odporna jest na wszelkie warunki atmosferyczne.... czytam dalej » Już nie musisz szukać wolnego przewodu, ponieważ punkt ładowania znajduje się zawsze w tym samym miejscu i jest gotowy do naładowania Twojego (...) czytam dalej »

Zalety modułowych rozdzielnic nn »
rozdzielnice modułowe

Rozdzielnice niskonapięciowe (rozdzielnice nn) są elementami złożonymi z jednego lub kilku aparatów niskiego napięcia, które współpracują z urządzeniami sterowniczymi, sygnalizacyjnymi oraz pomiarowymi. Dodatkowo służą do łączenia... czytaj dalej »


Czy naprawdę warto? - Nowa seria ograniczników przepięć » Jak diagnozować urządzenia elektryczne za pomocą termowizji »
Ograniczniki przepięć Pomiar za pomocą termowizji
Szeregowe połączenie iskierników w stosunku do warystora powoduje, że ograniczniki typu 1, 2 w czasie normalnej pracy (…) czytaj dalej »
Kamera termowizyjna jest urządzeniem służącym do bezkontaktowego zobrazowania rozkładu temperatury na obserwowanej powierzchni na podstawie pomiaru (...) czytam dalej»

Jakie wybrać agregaty prądotwórcze »
Agregaty prądotwórcze - jakie wybrać

Niezawodne zasilanie i rozdział energii elektrycznej, doświadczona obsługa techniczna to... czytam dalej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
4/2018

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 4/2018
W miesięczniku m.in.:
  • - Zasady i kryteria doboru wyłączników różnicowoprądowych do selektywnej współpracy
  • - Projekt instalacji piorunochronnej budynku hali produkcyjnej
Zobacz szczegóły
MICROS sp.j. W. Kędra i J. Lic MICROS sp.j. W. Kędra i J. Lic
Firma Micros istnieje na polskim rynku elektronicznym nieprzerwanie od 1988 roku. Jej początki to mały sklep z asortymentem elektronicznym,...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl