Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Eagle Two podbije Australię! - premiera solarnego bolidu łódzkich studentów

 Redakcja  |  14.07.2017  |  1
Lodz Solar Team

Własnoręcznie zbudowany przez młodych konstruktorów Eagle Two szykuje się na zwycięstwo w Australii! Studenci Politechniki Łódzkiej, działający w Studenckim Kole Naukowym Miłośników Motoryzacji przy Wydziale Mechanicznym, po raz kolejny chcą udowodnić, że nie znają słowa „niemożliwe”, tworząc drugi w historii polskiej motoryzacji pojazd napędzany energią słoneczną. Uroczyste odsłonięcie bolidu miało miejsce w hali dworca Łódź Fabryczna.

Kreatorzy pierwszego w Polsce samochodu solarnego, zespół Lodz Solar Team, 14 lipca w hali dworca Łódź Fabryczna zaprezentował nowy model pojazdu. Auto już za trzy miesiące powalczy o wygraną w jubileuszowej edycji zawodów Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. „Eagle Two”, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich – Cruiser Class. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku ubiegłego roku, a już dziś możemy cieszyć się z dokonań drużyny.

Zobacz także: Mikroturbina łódzkich studentów ponownie na 1. miejscu w międzynarodowym konkursie

- Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3 000 km w Australii, a rok później ponad 2 800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej!” – zapewniała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team.

Następca zasłużonego na trasie Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie największego dworca kolejowego w Polsce - Łódź Fabryczna, jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu pięć osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów, jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa powierzchnia czołowa bolidu, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii. Zmniejszeniu uległa także masa własna, co znacznie zminimalizuje opory toczenia.

Sprawdź szczegóły: "Baśka" na słonecznej fali, czyli prezentacja łodzi solarnej AGH

Oprócz tego, „Orzełek” jest wyposażony w nowoczesne opony Bridgestone Ecopia Ologic, zaprojektowane z myślą o tego rodzaju pojazdach, które są idealnym sposobem na dodatkowe zredukowanie oporów toczenia. Na dachu pojazdu zastosowane zostało 5 m2 paneli słonecznych o większej sprawności (aż 24,3%). Pozwolą one drużynie na bardziej efektywne pozyskanie energii słonecznej. Dzięki współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego bolidu zyskała zupełnie odmienny charakter, który z pewnością usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających fanów projektu.

W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Drugi "Orzełek", jak zapewniają kreatorzy, może rozpędzić się do 140 km/h! Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że zespół Lodz Solar Team pozyskał pieniądze na zastosowanie baterii litowo-jonowej. Dzięki niej, pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu. Ponadto, nadwozie nie wymagało zastosowania klatki bezpieczeństwa. W tym modelu konstrukcyjne wzmocnienie karoserii zapewni wysoki stopień ochrony pasażerów.

Warto przeczytać: Energoelektronika - nowy kierunek studiów podyplomowych

- Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Przez ostatnie dwa miesiące, od kiedy dotarła karoseria do naszego garażu przy Wydziale Mechanicznym PŁ, poświęcaliśmy każdą wolną minutę, by doprowadzić do finalizacji założonych przez nas planów. Prace projektowe, przy użyciu zaawansowanych programów komputerowych, dzięki wielu godzinom symulacji, dały nam szansę stworzyć jeszcze lepszą konstrukcję. Wszystko w celu uzyskania prawdziwej perfekcji. Nie tylko, by walczyć o zwycięstwo, ale również, by postawić kolejny krok w pracy nad polską elektromobilnością - krok, który miejmy nadzieję, wpłynie na użytkowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju na co dzień.- mówi Artur Cieśliński, koordynator działu mechanicznego zespołu Lodz Solar Team.

Dowiedz się więcej: Marsjański łazik Politechniki Częstochowskiej na podium w USA

Drużyna Lodz Solar Team to pełna pasji grupa młodych prekursorów ekotechnologii, którzy nieprzerwanie od trzech lat pragną zaszczepić innowacyjną myśl technologiczną.

Redakcja elektro.info trzyma mocno kciuki za jak najlepsze miejsce na zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii i życzy łódzkim studentom kolejnych sukcesów w konstruowaniu solarnych bolidów! Szerokiej drogi i dużo słońca!

Komentarze

(1)
mariuszb | 27.07.2017, 00:01
Kapitalnie wygląda :)
   1 / 1   

Wybrane dla Ciebie


Zerwij z rozmazanymi etykietami - trwałe oznaczenia kabli i aparatur » »
Oznaczenie kabli i przewodów elektrycznych

Oznacznik powinien umożliwić identyfikację komponentów systemu i dostarczać informacje na temat instalacji przez wiele kolejnych lat (...) czytaj dalej »


Złącza do podłączenia silnika - przejrzyste i oszczędzające miejsce »

Jaki osprzęt instalacyjny do nowoczesnych wnętrz?

Jak podłączyć silnik elektryczny Jakie włączniki do nowoczesnych wnętrz
Oszczędność miejsca z jednej strony, przejrzystość i funkcjonalność z drugiej - takie są dziś wymagania... czytaj dalej » Świeże pomysły łączące wysmakowaną awangardę i nowoczesność charakteryzujący współczesne wnętrza... (...) czytaj dalej »

Jak skomunikować wszystkie urządzenia na obiekcie w jednej sieci?

komunikacja urządzeń w sieci W systemach energetyki i zasilania z roku na rok coraz więcej można znaleźć urządzeń mających interfejsy komunikacyjne...  czytaj dalej »


Czy Przemysł 4.0 zmieni cyfrowy świat » Poznaj rozwiązania zasilania światowej klasy »
Przemysł 4.0 - cyfrowy świat Jaki UPS do wrażliwych odbiorników
Cyfryzacja przemysłu oraz rynku elektroenergetycznego staje się faktem i wiele wskazuje na to, że (…) czytaj dalej »
Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów (...) czytaj dalej»

Zobacz produkty dedykowane energii odnawialnej »

energia odnawialna Świat potrzebuje energii odnawialnej, a NKT uważa, że przyjęcie swojej części odpowiedzialności to naturalny krok(...) czytaj dalej »


   
Nowoczesne systemy napędowe
i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Straty mocy w układach wyposażonych w filtry aktywne
  • - Krajowe uwarunkowania efektywności energetycznej
Zobacz szczegóły
Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Niniejszy artykuł zawiera informacje o projektowaniu schematów elektrycznych i używaniu oprogramowania wspomagającego projektowanie w branży elektrycznej i automatyce.
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl