Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Eagle Two podbije Australię! - premiera solarnego bolidu łódzkich studentów

 Redakcja  |  14.07.2017
Lodz Solar Team

Własnoręcznie zbudowany przez młodych konstruktorów Eagle Two szykuje się na zwycięstwo w Australii! Studenci Politechniki Łódzkiej, działający w Studenckim Kole Naukowym Miłośników Motoryzacji przy Wydziale Mechanicznym, po raz kolejny chcą udowodnić, że nie znają słowa „niemożliwe”, tworząc drugi w historii polskiej motoryzacji pojazd napędzany energią słoneczną. Uroczyste odsłonięcie bolidu miało miejsce w hali dworca Łódź Fabryczna.

Kreatorzy pierwszego w Polsce samochodu solarnego, zespół Lodz Solar Team, 14 lipca w hali dworca Łódź Fabryczna zaprezentował nowy model pojazdu. Auto już za trzy miesiące powalczy o wygraną w jubileuszowej edycji zawodów Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. „Eagle Two”, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich – Cruiser Class. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku ubiegłego roku, a już dziś możemy cieszyć się z dokonań drużyny.

Zobacz także: Mikroturbina łódzkich studentów ponownie na 1. miejscu w międzynarodowym konkursie

- Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3 000 km w Australii, a rok później ponad 2 800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej!” – zapewniała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team.

Następca zasłużonego na trasie Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie największego dworca kolejowego w Polsce - Łódź Fabryczna, jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu pięć osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów, jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa powierzchnia czołowa bolidu, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zredukuje zużycie energii. Zmniejszeniu uległa także masa własna, co znacznie zminimalizuje opory toczenia.

Sprawdź szczegóły: "Baśka" na słonecznej fali, czyli prezentacja łodzi solarnej AGH

Oprócz tego, „Orzełek” jest wyposażony w nowoczesne opony Bridgestone Ecopia Ologic, zaprojektowane z myślą o tego rodzaju pojazdach, które są idealnym sposobem na dodatkowe zredukowanie oporów toczenia. Na dachu pojazdu zastosowane zostało 5 m2 paneli słonecznych o większej sprawności (aż 24,3%). Pozwolą one drużynie na bardziej efektywne pozyskanie energii słonecznej. Dzięki współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego bolidu zyskała zupełnie odmienny charakter, który z pewnością usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających fanów projektu.

W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Drugi "Orzełek", jak zapewniają kreatorzy, może rozpędzić się do 140 km/h! Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że zespół Lodz Solar Team pozyskał pieniądze na zastosowanie baterii litowo-jonowej. Dzięki niej, pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu. Ponadto, nadwozie nie wymagało zastosowania klatki bezpieczeństwa. W tym modelu konstrukcyjne wzmocnienie karoserii zapewni wysoki stopień ochrony pasażerów.

Warto przeczytać: Energoelektronika - nowy kierunek studiów podyplomowych

- Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Przez ostatnie dwa miesiące, od kiedy dotarła karoseria do naszego garażu przy Wydziale Mechanicznym PŁ, poświęcaliśmy każdą wolną minutę, by doprowadzić do finalizacji założonych przez nas planów. Prace projektowe, przy użyciu zaawansowanych programów komputerowych, dzięki wielu godzinom symulacji, dały nam szansę stworzyć jeszcze lepszą konstrukcję. Wszystko w celu uzyskania prawdziwej perfekcji. Nie tylko, by walczyć o zwycięstwo, ale również, by postawić kolejny krok w pracy nad polską elektromobilnością - krok, który miejmy nadzieję, wpłynie na użytkowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju na co dzień.- mówi Artur Cieśliński, koordynator działu mechanicznego zespołu Lodz Solar Team.

Dowiedz się więcej: Marsjański łazik Politechniki Częstochowskiej na podium w USA

Drużyna Lodz Solar Team to pełna pasji grupa młodych prekursorów ekotechnologii, którzy nieprzerwanie od trzech lat pragną zaszczepić innowacyjną myśl technologiczną.

Redakcja elektro.info trzyma mocno kciuki za jak najlepsze miejsce na zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii i życzy łódzkim studentom kolejnych sukcesów w konstruowaniu solarnych bolidów! Szerokiej drogi i dużo słońca!

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zobacz RCBO z sygnalizacją przyczyny zadziałania?

Zasilanie obiektów ruchomych - zobacz rozwiązania w zakresie szynoprzewodów»
Szynoprzewody Szynoprzewody - zasilanie obiektów ruchomych
Dzięki dostępnym informacjom o przyczynach zadziałania wyłącznika można poprawić bezpieczeństwo (...) czytaj dalej » Każdy ruchomy obiekt napędzany energią elektryczną, który nie ma możliwości korzystania z akumulatorów, (...) czytaj dalej »

Dlaczego tak ważne jest instalowanie systemów przeciwoblodzeniowych »

Ogrzewanie przeciwoblodzeniowe Elektryczne ogrzewanie pozwala uniknąć uszkodzeń różnych instalacji wskutek zamarzania, zapobiega powstawaniu sopli czy zacieków (...) czytaj dalej »


Gdzie można zastosować nowoczesne przemienniki częstotliwości »

Rozdzielnica SN z systemem blokad»
Przemienniki częstotliwości
Wbudowane szybkie wejście i wyjście licznikowe, programowalna praca cykliczna oraz mieszane zadawanie (...) czytaj dalej » Zaawansowana konstrukcja rozdzielnic wraz z niezawodnym systemem blokad predysponuje je do zastosowań w szczególnie (...) czytaj dalej »

Oprawy oświetlenia awaryjnego - jakie wybrać? »

Oświetlenie awaryjne schodów Dioda LED sygnalizująca obecność napięcia i ładowanie akumulatora; zabezpieczenie (...) czytaj dalej »


Projektowanie instalacji elektrycznych - poznaj nowe możliwości » Wymiana łączników i gniazd - spraw, aby była łatwa i szybka »
projektowanie instalacji elektrycznych program Szpule z kablami
Intuicyjny i prosty w użyciu program, wspomagający i ułatwiający projektowanie instalacji elektrycznych (...) czytaj dalej »
Zobacz, jak jeszcze bardziej ułatwić montaż i spełnić wymagania każdego projektu (...) czytaj dalej»

Jak chronić i monitorować silniki »

Silnik ochrona i monitorowanie pracy Silniki to często bardzo drogie maszyny o najnowocześniejszych rozwiązaniach, które wymagają (...) czytaj dalej »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
6/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 6/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Baterie litowo-jonowe w energetyce zawodowej
  • - Układy zasilania w obiektach użyteczności publicznej
Zobacz szczegóły
Czy przewody szynowe mają sens?

Czy przewody szynowe mają sens?

Pomimo prawie stuletniej historii przewodów szynowych jako elementu instalacji elektrycznych trwale wpisanego w krajobraz elektryczny, podczas praktyki na rynku instalacyjnym...
ELEKTROMETAL ELEKTROMETAL
PRODUKCJA - DYSTRYBUCJA - SERWIS przeciwwybuchowych i przemysłowych opraw oświetleniowych przeciwwybuchowych puszek rozgałęźnych,...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl