Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Wyższe moce generatorów - większe możliwości dla e-motoryzacji

 Redakcja  |  14.06.2017
pixabay.com

Firma LGM opracowała technologię kilkukrotnie zwiększającą moc generatorów, co znajdzie szerokie zastosowanie w transporcie publicznym, motoryzacji czy rowerach - technologię na tyle innowacyjną, że spotkała się ona z dużym zainteresowaniem inwestorów. O systemie opowiedziała w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Innowacje Justyna Wysocka-Golec - współzałożycielka i prezes zarządu LGM.

Dzięki technologii możliwe jest "rozkręcenie" generatorów w taki sposób, że uzyskana moc jest o wiele większa niż wskazana nominalna. Technologia LGM, jak tłumaczy w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Biznes Justyna Wysocka-Golec, współzałożycielka i prezes zarządu LGM, to płytka z mikroprocesorem z zapisanym unikalnym algorytmem. To on steruje odbiorem mocy generatorów i wysyła ją do odbiorników, powodując, że efekt jest kilkukrotnie wyższy. Hybrydowe pojazdy będą mogły przejechać dłuższą trasę po jednokrotnym tankowaniu. Będąc doskonałym źródłem zasilania, nowe rozwiązanie pozwoli również montować na pokładach samochodów osobowych, autobusów i innych wehikułów więcej elektroniki.

Sprawdź szczegóły: Rewolucyjny silnik elektryczny - najnowsze dzieło szczecińskich naukowców

Jak twierdzi Justyna Wysocka-Golec, technologia LGM powstała z potrzeby, ale i przez przypadek. Potrzebą było rozkręcenie małego generatora rowerowego w celu uzyskania mocniejszego źródła światła. Przypadkiem było zaś osiągnięcie kilkukrotnie większej mocy - wówczas zaczęła się żmudna praca i przeskalowanie z małego generatora na duże moce.



Innowacyjność, jak dowiadujemy się z wywiadu, leży w udoskonaleniu starej technologii generatorów poprzez dołożenie do niej techniki uczenia maszynowego. Jak się okazuje, polski system może znaleźć zastosowanie w wielu sektorach. Skorzystają z niego producenci rowerów, którzy w ramie bicykla stworzą małe wyjście na USB, dzięki czemu możliwe będzie np. naładowanie telefonu. W przypadku dużych mocy, firma przygotowuje się do wdrożenia technologii na pokładach autobusów. Firma LGM podpisała już list intencyjny na wdrożenie rozwiązania z jednym z europejskich producentów tego rodzaju pojazdów.

Przeczytaj również: Polskie linie przewodzące - 400 razy cieńsze od ludzkiego włosa!

Start-upem szybko zainteresowali się inwestorzy, a przyznany grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, jak i dofinansowanie od Giza Polish Venture i Polskiego Instytutu Badań i Rozwoju, pozwoliły na ukończenie badań i sprawdzenie, czy technologia ma szansę na komercjalizację - tzn. czy w praktyce wypadnie tak samo dobrze, jak w warunkach laboratoryjnych. Jak się okazało, LGM zadziałał w przypadku tysiąckrotnie większego generatora, czyli trzykilowatowego.

 

Potwierdziwszy, ze technologia nie została wcześniej odkryta, LGM opatentowało swój system, który rozwiązał liczne dotychczasowe problemy związane z generatorami. Będzie on przełomowy dla branży motoryzacyjnej i producentów podzespołów samochodowych, szczególnie w obliczu rosnącego zainteresowania elektromobilnością, a także otworzy drogę dla kolejnych produktów.

Źródło: Newseria Innowacje (oryginalny materiał można obejrzeć tutaj).

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak zagwarantować utrzymanie ciągłości zasilania »
Jak zagwarantować utrzymanie ciągłości zasilania

Dzięki produktom i rozwiązaniom firmy EVER możliwe jest zabezpieczanie kluczowych odbiorników w różnych lokalizacjach. (...) czytaj dalej »


Zobacz inspirujące łączniki do nowoczesnych pomieszczeń »

Czym chronić dużą liczbę obwodów sygnałowych »

Jakie włączniki do nowoczesnych wnętrz Ochrona przed przepięciami dla wielkiej liczby sygnałów?
Zaproponuj projektantom wysmakowaną awangardę i nowoczesność charakteryzujące współczesne wnętrza... czytaj dalej » Dzięki nowym połączeniom Push-in oraz zastosowaniu szczególnych elementów składowych (...) czytaj dalej »

Sposoby oznaczania kabli i przewodów »

Sposoby oznaczania kabli i przewodów Zobacz w jaki sposób trwale opisywać kable i przewody w instalacjach  czytaj dalej »


Oto dlaczego warto korzystać z usług materiałowych dla instalatorów »
Usługi materiałowe dla instalatorów

Poznaj korzyści zintegrowanych usług materiałowych dla instalatorów, detalistów, przemysłu, instytucji publicznych w zakresie branży elektrotechnicznej, instalacyjno-sanitarnej, grzewczej, wentylacyjnej i klimatyzacyjnej(...) czytaj dalej »


Projekt systemu rejestracji zakłóceń elektrycznych - zobacz » Poznaj niezbędne elementy układów zasilania wrażliwych odbiorów »
Projekt systemu rejestracji zakłóceń elektrycznych nowa generacja urządzeń ups kompensacyjne
Pokazał się siwy dym i w powietrzu zawisł złowieszczy zapach spalenizny… No cóż – prototyp. Nerwowe przeglądanie schematów (…) czytaj dalej »
Środowisko techniczne, w jakim te urządzenia funkcjonują, opisują normy na urządzenia odbierające energię z sieci energetycznej oraz normy (...) czytaj dalej»

Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego »

Jak projektować schematy elektryczne i w jakim programie Niniejszy artykuł zawiera informacje o projektowaniu schematów elektrycznych i używaniu oprogramowania wspomagającego projektowanie w branży elektrycznej i automatyce(...) czytaj dalej »


   
Nowoczesne systemy napędowe
i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
10/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 10/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Zasilanie budynków w energię elektryczną w warunkach normalnych
  • - Straty mocy i energii w transformatorach rozdzielczych SN/nn
Zobacz szczegóły
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl