Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

Wyższe moce generatorów - większe możliwości dla e-motoryzacji

 Redakcja  |  14.06.2017
pixabay.com

Firma LGM opracowała technologię kilkukrotnie zwiększającą moc generatorów, co znajdzie szerokie zastosowanie w transporcie publicznym, motoryzacji czy rowerach - technologię na tyle innowacyjną, że spotkała się ona z dużym zainteresowaniem inwestorów. O systemie opowiedziała w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Innowacje Justyna Wysocka-Golec - współzałożycielka i prezes zarządu LGM.

Dzięki technologii możliwe jest "rozkręcenie" generatorów w taki sposób, że uzyskana moc jest o wiele większa niż wskazana nominalna. Technologia LGM, jak tłumaczy w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Biznes Justyna Wysocka-Golec, współzałożycielka i prezes zarządu LGM, to płytka z mikroprocesorem z zapisanym unikalnym algorytmem. To on steruje odbiorem mocy generatorów i wysyła ją do odbiorników, powodując, że efekt jest kilkukrotnie wyższy. Hybrydowe pojazdy będą mogły przejechać dłuższą trasę po jednokrotnym tankowaniu. Będąc doskonałym źródłem zasilania, nowe rozwiązanie pozwoli również montować na pokładach samochodów osobowych, autobusów i innych wehikułów więcej elektroniki.

Sprawdź szczegóły: Rewolucyjny silnik elektryczny - najnowsze dzieło szczecińskich naukowców

Jak twierdzi Justyna Wysocka-Golec, technologia LGM powstała z potrzeby, ale i przez przypadek. Potrzebą było rozkręcenie małego generatora rowerowego w celu uzyskania mocniejszego źródła światła. Przypadkiem było zaś osiągnięcie kilkukrotnie większej mocy - wówczas zaczęła się żmudna praca i przeskalowanie z małego generatora na duże moce.



Innowacyjność, jak dowiadujemy się z wywiadu, leży w udoskonaleniu starej technologii generatorów poprzez dołożenie do niej techniki uczenia maszynowego. Jak się okazuje, polski system może znaleźć zastosowanie w wielu sektorach. Skorzystają z niego producenci rowerów, którzy w ramie bicykla stworzą małe wyjście na USB, dzięki czemu możliwe będzie np. naładowanie telefonu. W przypadku dużych mocy, firma przygotowuje się do wdrożenia technologii na pokładach autobusów. Firma LGM podpisała już list intencyjny na wdrożenie rozwiązania z jednym z europejskich producentów tego rodzaju pojazdów.

Przeczytaj również: Polskie linie przewodzące - 400 razy cieńsze od ludzkiego włosa!

Start-upem szybko zainteresowali się inwestorzy, a przyznany grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, jak i dofinansowanie od Giza Polish Venture i Polskiego Instytutu Badań i Rozwoju, pozwoliły na ukończenie badań i sprawdzenie, czy technologia ma szansę na komercjalizację - tzn. czy w praktyce wypadnie tak samo dobrze, jak w warunkach laboratoryjnych. Jak się okazało, LGM zadziałał w przypadku tysiąckrotnie większego generatora, czyli trzykilowatowego.

 

Potwierdziwszy, ze technologia nie została wcześniej odkryta, LGM opatentowało swój system, który rozwiązał liczne dotychczasowe problemy związane z generatorami. Będzie on przełomowy dla branży motoryzacyjnej i producentów podzespołów samochodowych, szczególnie w obliczu rosnącego zainteresowania elektromobilnością, a także otworzy drogę dla kolejnych produktów.

Źródło: Newseria Innowacje (oryginalny materiał można obejrzeć tutaj).

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zerwij z rozmazanymi etykietami - trwałe oznaczenia kabli i aparatur » »
Oznaczenie kabli i przewodów elektrycznych

Oznacznik powinien umożliwić identyfikację komponentów systemu i dostarczać informacje na temat instalacji przez wiele kolejnych lat (...) czytaj dalej »


Złącza do podłączenia silnika - przejrzyste i oszczędzające miejsce »

Jaki osprzęt instalacyjny do nowoczesnych wnętrz?

Jak podłączyć silnik elektryczny Jakie włączniki do nowoczesnych wnętrz
Oszczędność miejsca z jednej strony, przejrzystość i funkcjonalność z drugiej - takie są dziś wymagania... czytaj dalej » Świeże pomysły łączące wysmakowaną awangardę i nowoczesność charakteryzujący współczesne wnętrza... (...) czytaj dalej »

Jak skomunikować wszystkie urządzenia na obiekcie w jednej sieci?

komunikacja urządzeń w sieci W systemach energetyki i zasilania z roku na rok coraz więcej można znaleźć urządzeń mających interfejsy komunikacyjne...  czytaj dalej »


Czy Przemysł 4.0 zmieni cyfrowy świat » Poznaj rozwiązania zasilania światowej klasy »
Przemysł 4.0 - cyfrowy świat Jaki UPS do wrażliwych odbiorników
Cyfryzacja przemysłu oraz rynku elektroenergetycznego staje się faktem i wiele wskazuje na to, że (…) czytaj dalej »
Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów (...) czytaj dalej»

Zobacz produkty dedykowane energii odnawialnej »

energia odnawialna Świat potrzebuje energii odnawialnej, a NKT uważa, że przyjęcie swojej części odpowiedzialności to naturalny krok(...) czytaj dalej »


   
Nowoczesne systemy napędowe
i pozycjonowania wymagają zastosowania rozwiązania zapewniającego
Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Straty mocy w układach wyposażonych w filtry aktywne
  • - Krajowe uwarunkowania efektywności energetycznej
Zobacz szczegóły
Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Jak projektować schematy elektryczne i jakiego używać oprogramowania wspomagającego

Niniejszy artykuł zawiera informacje o projektowaniu schematów elektrycznych i używaniu oprogramowania wspomagającego projektowanie w branży elektrycznej i automatyce.
Cantoni Motor S.A. Cantoni Motor S.A.
Grupa Cantoni została pionierem w produkcji silników elektrycznych już w XIX wieku i od tego czasu kontynuuje misję wdrażania...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl