Konstrukcja motocykla przygotowywanego przez studentów AGH będzie skrywać specjalny elektryczny napęd - baterie oraz silnik o mocy 8 kW, zlokalizowany w tylnym kole, pozwolą osiągnąć prędkość nawet 120 km/h. Kierowca będzie mógł kontrolować stan baterii oraz inne parametry jazdy dzięki wbudowanemu komputerowi pokładowemu. Dodatkowo, jednoślad z krakowskiej uczelni zostanie również wyposażony w testowane na AGH superkondensatory, pozwalające na magazynowanie energii podczas hamowania.
Zobacz także: Dowóz pizzy na... elektrycznych skuterach
Nad e-motocyklem pracują trzy koła naukowe. Projekt koordynuje Studenckie Koło Naukowe Mechaników z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, a wspierają go żacy z Koła Naukowego Hydrogenium, którzy opracowują specjalne baterie litowe,
oraz członkowie Koła Naukowego Telephoners, którzy konstruują system
do rejestracji parametrów pojazdu.
Dowiedz się więcej: Masz dość pedałowania? Oto elektryczne doładowanie dla tradycyjnych rowerów!
Motocykl elektryczny ma być odpowiedzią na problem zanieczyszczenia powietrza (widoczny szczególnie w Krakowie) - zastosowanie alternatywnego źródła energii do zasilania napędu daje
przewagę nad pojazdami z silnikiem spalinowym, eliminując również hałas
towarzyszący jego pracy. Niewielkie rozmiary będą zaś sprzyjać sprawnemu poruszaniu się po zatłoczonych ulicach.