Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

PGE: pierwsze w Polsce stacje tankowania wodoru

 Redakcja  |  24.11.2015
Fot. pixabay.com

W Polsce powstaną pierwsze demonstracyjne stacje tankowania wodoru (HRS) na których będzie można tankować napędzane nim auta osobowe oraz autobusy. Na początku będą mogli z nich korzystać mieszkańcy Warszawy oraz Poznania. Zbuduje je Polska Grupa Energetyczna we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego.

PGE informuje, że projekt budowy stacji tankowania wodoru (HRS) jest kontynuacją szerszego, europejskiego projektu HIT – 2 – Corridors, którego stroną jest Instytut Transportu Samochodowego. Celem HIT – 2 – Corridors jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci infrastrukturalnej służącej wykorzystaniu wodoru jako paliwa w transporcie drogowym i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży samochodami osobowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe.

Wyniki projektu będą analizowane i upowszechniane w krajach europejskich, a jednym z elementów promujących efekty ich pracy będą przejazdy samochodami zasilanymi wodorem na trasach, wzdłuż których rozmieszczone będą stacje tankowania tego paliwa.

Przeczytaj także: KE: auta mają elektrycznie hałasować!

Na miejsce stacji tankowania wodorem wybrano Warszawę i Poznań, czyli miasta mieszczące się w korytarzu transportowym TEN-T, który łączy kraje bałtyckie z Europą Zachodnią (zgodnie z ustaleniami polskiej części projektu HIT-2-Corridors).

– Dziś trudno jeszcze jednoznacznie stwierdzić, która z alternatywnych technologii zasilania pojazdów okaże się technologią przyszłości, dlatego PGE analizuje i jest zainteresowana zdobywaniem doświadczeń zarówno jeśli chodzi o napędzanie pojazdów energią elektryczną, jak i wodorem wykorzystywanym w ogniwach paliwowych do wytworzenia energii napędzającej silnik elektryczny – mówi gramwzielone.pl Marek Woszczyk, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE zapewnia, że pojazdem zatankowanym wodorem można przejechać nawet 600 km, czyli zdecydowanie więcej niż samochodem elektrycznym, a samo tankowanie trwa bardzo krótko, nie przekraczając kilku minut.

Przeczytaj także: Wrocław: pierwsza w Polsce wypożyczalnia elektrycznych aut

– Uwzględniając ponadto fakt, że wodór możemy pozyskać w procesie elektrolizy w naszych elektrowniach, docelowo tych opartych o odnawialne źródła energii, ta technologia napędzania pojazdów jest dla nas szczególnie interesująca – mówi Marek Woszczyk.

żródło: materiały prasowe, gramwzielone.pl

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!


Komentarze

(0)

Dowiedz się więcej

 

Informujemy, że switche dedykowane dla IEC 61850 otrzymały certyfikat KEMA!

Dowiedz się, co to oznacza dla Ciebie ...

 

Jak zaprojektować niezawodny układ zasilania dla zespołu prądotwórczego?
Czy pojemność pamięci oscyloskopu ma znaczenie?

Zaprojektowanie niezawodnego układu energetycznego to praca, która wymaga profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia (...)

 

Pojemność pamięci dla danych pochodzących z akwizycji to ważny czynnik charakteryzujący każdy oscyloskop cyfrowy (...) 

 

Wybrane dla Ciebie

Jak udoskonalić system rejestracji zakłóceń elektrycznych?

Jeszcze mądrzejsi wyliczają składowe symetryczne, analizują harmoniczne i mierzą zależności czasowe i fazowe, żeby (...) 

Podpowiadamy: za pomocą jakich urządzeń możesz zwiększyć bezpieczeństwo pracy » 

Przeczytaj o zaletach trwałych i cienkich taśm laminowanych

Grubość 160 mikrometrów nie przeszkadza im jednak w osiągnięciu zaskakująco dobrych parametrów wytrzymałościowych (...) 

Przekonaj się na czym polega fenomenn tych opasek kablowych! 

Trzeba nadmienić, że układanie okablowania samolotu w tamtych czasach było kłopotliwym i drobiazgowym przedsięwzięciem(...)


Jak czytelnie oznaczać kable oraz gniazda elektryczne?

Najnowsze przemysłowe drukarki etykiet stworzone zostały z myślą o profesjonalistach, dla których ważna jest jakość (...)

UWAGA! Pierwszy na świecie oscyloskop z zintegrowaną funkcją analizatora widma!

Łączący funkcje oscyloskopu, wektorowego analizatora sygnałów, generatora arbitralnego, analizatora stanów logicznych, analizatora protokołów oraz multimetru cyfrowego (...) 

 

Jak zaprojektować instalacje elektryczną w budynku i ciąć koszty?
Jak ograniczyć straty energii w stacjach transformatorowych?

Przedmiotem opracowania jest budynek wielokondygnacyjny z garażem podziemnym, w którym zlokalizowane jest zaplecze techniczne obiektu ... »

Jakość i niezawodność dostaw energii elektrycznej stała się niezwykle istotnym zagadnieniem z punktu widzenia zarówno użytkowników ... »

» Chcesz się u nas reklamować? Dołącz do najlepszych w branży »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
7-8/2016

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 7-8/2016
W miesięczniku m.in.:
  • - Filtry harmonicznych gwarancją kompatybilności energetycznej
  • - Instalacje fotowoltaiczne - dobór falownika, przewodów i ich zabezpieczeń
Zobacz szczegóły
O projekcie systemu rejestracji zakłóceń elektrycznych, czyli klient nasz pan (część 1)

O projekcie systemu rejestracji zakłóceń elektrycznych, czyli klient nasz pan (część 1)

Niemal 300 rejestratorów SRZ-AMP, produkowanych i serwisowanych przez firmę TRONIA Sp. z o.o., zostało zainstalowanych w elektrowniach (Bełchatów, Łaziska), rozdzielniach...
Essentra Components Essentra Components
Essentra plc jest spółką notowaną w indeksie FTSE 250 i wiodącym międzynarodowym dostawcą specjalistycznych produktów i rozwiązań ....
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl