Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

PGE: pierwsze w Polsce stacje tankowania wodoru

 Redakcja  |  24.11.2015
Fot. pixabay.com

W Polsce powstaną pierwsze demonstracyjne stacje tankowania wodoru (HRS) na których będzie można tankować napędzane nim auta osobowe oraz autobusy. Na początku będą mogli z nich korzystać mieszkańcy Warszawy oraz Poznania. Zbuduje je Polska Grupa Energetyczna we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego.

PGE informuje, że projekt budowy stacji tankowania wodoru (HRS) jest kontynuacją szerszego, europejskiego projektu HIT – 2 – Corridors, którego stroną jest Instytut Transportu Samochodowego. Celem HIT – 2 – Corridors jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci infrastrukturalnej służącej wykorzystaniu wodoru jako paliwa w transporcie drogowym i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży samochodami osobowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe.

Wyniki projektu będą analizowane i upowszechniane w krajach europejskich, a jednym z elementów promujących efekty ich pracy będą przejazdy samochodami zasilanymi wodorem na trasach, wzdłuż których rozmieszczone będą stacje tankowania tego paliwa.

Przeczytaj także: KE: auta mają elektrycznie hałasować!

Na miejsce stacji tankowania wodorem wybrano Warszawę i Poznań, czyli miasta mieszczące się w korytarzu transportowym TEN-T, który łączy kraje bałtyckie z Europą Zachodnią (zgodnie z ustaleniami polskiej części projektu HIT-2-Corridors).

– Dziś trudno jeszcze jednoznacznie stwierdzić, która z alternatywnych technologii zasilania pojazdów okaże się technologią przyszłości, dlatego PGE analizuje i jest zainteresowana zdobywaniem doświadczeń zarówno jeśli chodzi o napędzanie pojazdów energią elektryczną, jak i wodorem wykorzystywanym w ogniwach paliwowych do wytworzenia energii napędzającej silnik elektryczny – mówi gramwzielone.pl Marek Woszczyk, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE zapewnia, że pojazdem zatankowanym wodorem można przejechać nawet 600 km, czyli zdecydowanie więcej niż samochodem elektrycznym, a samo tankowanie trwa bardzo krótko, nie przekraczając kilku minut.

Przeczytaj także: Wrocław: pierwsza w Polsce wypożyczalnia elektrycznych aut

– Uwzględniając ponadto fakt, że wodór możemy pozyskać w procesie elektrolizy w naszych elektrowniach, docelowo tych opartych o odnawialne źródła energii, ta technologia napędzania pojazdów jest dla nas szczególnie interesująca – mówi Marek Woszczyk.

żródło: materiały prasowe, gramwzielone.pl

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!


Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

 


Lubisz częste zmiany koloru ścian lub elementów dekoracyjnych? 
Nowe metody rejestracji zakłóceń! Poznaj ich zalety
Przekonaj się jak szybko i łatwo możesz zmienić kształt i kolor włącznika »

 


Jak poprawnie dobrać czasówkę przemysłową »
Zadbaj o swoją kieszeń i bezpieczeństwo IT!

Doświadczenie zdobyte w aplikacjach rynku przemysłowego przeniesionena produkty rynku automatyki domowej (...) czytaj dalej »

W 2016 roku na rynku pojawiło się 65 mln komputerów. Zobacz, w jaki sposób możesz uchronić swój przed zniszczeniem czytaj dalej »

 



6 powodów, dla których firmy wybrały mobilne drukarki etykiet »


Wyraźne i trwałe oznakowanie odgrywa coraz bardziej istotną rolę we wszystkich dziedzinach przemysłu(...)


Poznaj nowe funkcje i wygląd łączników »

Skuteczna ochrona przed przepięciami »

Szukasz zasilacza ze sprawnością do 96%? Mamy go dla Ciebie »

 


Nowe metody rejestracji zakłóceń! Poznaj ich zalety » Kontrola czasu włączenia obwodu oświetlenieowego. Co tak na prawdę o niej wiesz? 
Bardzo rozbudowany program do przetwarzania rejestracji. Umożliwia analizę zarówno plików zapisanych przez rejestratory (...) czytaj dalej »
 
Przekaźniki czasowe to obecnie jedne z najważniejszych modułów automatyki stosowane w instalacjach elektrycznych (...) czytaj dalej »
 

 


» Chcesz się u nas reklamować? Dołącz do najlepszych w branży »

 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
12/2016

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 12/2016
W miesięczniku m.in.:
  • - Uniwersalna ochrona przepięciowa
  • - Kompensacja mocy biernej w nowoczesnych układach elektroenergetycznych
Zobacz szczegóły
Nowa seria ograniczników przepięć – ETITEC S B i ETITEC S C firmy ETI Polam

Nowa seria ograniczników przepięć – ETITEC S B i ETITEC S C firmy ETI Polam

Jedną z nowości, jakie firma ETI Polam zaprezentowała na targach ENERGETAB 2015, były modułowe kombinowane ograniczniki przepięć o fabrycznej nazwie ETITEC S B i ETIMAT S...
LOVATO ELECTRIC Sp. z o.o. LOVATO ELECTRIC Sp. z o.o.
  Od ponad 90 lat, LOVATO Electric działa i rozwija się na rynku elektromechanicznych i elektrycznych komponentów urządzeń...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl