Pełny numer elektro.info 9/2015 tylko dla Ciebie [PDF]

wystarczy założyć konto w portalu elektro.info.pl

PGE: pierwsze w Polsce stacje tankowania wodoru

 Redakcja  |  24.11.2015
Fot. pixabay.com

W Polsce powstaną pierwsze demonstracyjne stacje tankowania wodoru (HRS) na których będzie można tankować napędzane nim auta osobowe oraz autobusy. Na początku będą mogli z nich korzystać mieszkańcy Warszawy oraz Poznania. Zbuduje je Polska Grupa Energetyczna we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego.

PGE informuje, że projekt budowy stacji tankowania wodoru (HRS) jest kontynuacją szerszego, europejskiego projektu HIT – 2 – Corridors, którego stroną jest Instytut Transportu Samochodowego. Celem HIT – 2 – Corridors jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci infrastrukturalnej służącej wykorzystaniu wodoru jako paliwa w transporcie drogowym i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży samochodami osobowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe.

Wyniki projektu będą analizowane i upowszechniane w krajach europejskich, a jednym z elementów promujących efekty ich pracy będą przejazdy samochodami zasilanymi wodorem na trasach, wzdłuż których rozmieszczone będą stacje tankowania tego paliwa.

Przeczytaj także: KE: auta mają elektrycznie hałasować!

Na miejsce stacji tankowania wodorem wybrano Warszawę i Poznań, czyli miasta mieszczące się w korytarzu transportowym TEN-T, który łączy kraje bałtyckie z Europą Zachodnią (zgodnie z ustaleniami polskiej części projektu HIT-2-Corridors).

– Dziś trudno jeszcze jednoznacznie stwierdzić, która z alternatywnych technologii zasilania pojazdów okaże się technologią przyszłości, dlatego PGE analizuje i jest zainteresowana zdobywaniem doświadczeń zarówno jeśli chodzi o napędzanie pojazdów energią elektryczną, jak i wodorem wykorzystywanym w ogniwach paliwowych do wytworzenia energii napędzającej silnik elektryczny – mówi gramwzielone.pl Marek Woszczyk, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE zapewnia, że pojazdem zatankowanym wodorem można przejechać nawet 600 km, czyli zdecydowanie więcej niż samochodem elektrycznym, a samo tankowanie trwa bardzo krótko, nie przekraczając kilku minut.

Przeczytaj także: Wrocław: pierwsza w Polsce wypożyczalnia elektrycznych aut

– Uwzględniając ponadto fakt, że wodór możemy pozyskać w procesie elektrolizy w naszych elektrowniach, docelowo tych opartych o odnawialne źródła energii, ta technologia napędzania pojazdów jest dla nas szczególnie interesująca – mówi Marek Woszczyk.

żródło: materiały prasowe, gramwzielone.pl

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!


Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak przeprowadzić pomiar dla sygnałów o mieszanych dziedzinach »

Jak wybrać odpowiednią obudowę »
obudowy sterownicze Jak wybrać odpowiednią obudowę
Wraz z upowszechnianiem się technologii bezprzewodowych konstruktorzy muszą często pracować w obu (...) czytaj dalej »
Przy projektowaniu, oprócz doboru odpowiednich urządzeń równie ważne jest to, gdzie i jak zostaną one umieszcone (...) czytaj dalej »

 


 

Zobacz nową generację ograniczników przepięć (SPD) o udoskonalonych osiągach!

Czy światło może wpływać na emocje » Dzięki innowacyjnej technologii, zapewniającej bardzo dobry poziom ochrony, prostą instalację oraz konserwację zapobiegawczą, ta nowa gama (...) czytaj dalej »

 


 

Zobacz wyłączniki różnicowoprądowe z członem nadprądowym » Co to są UPS-y kompensacyjne ?
Zobacz wyłączniki różnicowoprądowe z członem nadprądowym » Co to są Ups'y kompensacyjne
Mniej znaczy więcej, także w rozdzielnicy elektrycznej. Można realizować z powodzeniem tą ideę stosując (...) czytaj dalej »
Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów, procesów technologicznych czytaj dalej»

 


 

Jakie wymagania powinny spełniać oznaczniki ?

Czy przewody szynowe mają sens?Oznaczenia są wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu, dlatego często wymagania w stosunku do nich (...)  czytaj dalej »

 


 

Szukasz niestandardowych rozwiązań oświetlenia? Mamy coś dla Ciebie »

Zobacz, jaki efektywny i ekonomiczny system oznaczania wybrać »
Jakie wybrać światło do nietypowych warunków pracy » Poznaj kompletny system oznaczania - pewna i szybka identyfikacja
(...) mogą pracować w ekstremalnie trudnych warunkach środowiskowych. Są niezawodne i zapewniają właściwą dystrybucję światła (...) czytaj dalej »
(...) wzrost zapotrzebowania na rozwiązania, które pozwolą na pewną i szybką identyfikację komponentów (...) czytaj dalej »

 


 

Jak skutecznie poprawić niezawodność sieci SN»

Jak skutecznie poprawić niezawodność sieci SNNiezawodność zasilania, determinująca satysfakcję odbiorcy energii elektrycznej, stała się podstawowym wyzwaniem wszystkich
(...)
czytaj dalej »

 


 

» Chcesz się u nas reklamować? Dołącz do najlepszych w branży »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »
Zapisz się na bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę:
4/2017

AKTUALNY NUMER:

elektro.info 4/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Zagrożenia pożarowe oraz porażeniowe pochodzące od ograniczników przepięć (SPD)
  • - Wymagania środowiskowe dla urządzeń i instalacji elektroenergetycznych
Zobacz szczegóły
UPS-y kompensacyjne

UPS-y kompensacyjne

Urządzenia zasilania bezprzerwowego są niezbędnym elementem układów zasilania wrażliwych odbiorów, procesów technologicznych, zasilania centrów danych i układów...
JEAN MUELLER POLSKA Sp.z o.o. JEAN MUELLER POLSKA Sp.z o.o.
Firma JEAN MÜELLER GmbH ,  została założona w Eltville nad Renem w 1897 roku przez Jeana Müllera. Ten przedsiębiorczy człowiek w 1895...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl